-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Vergi Planlaması Hizmetleri
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetleri
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi Eğitimi
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Diğer Vergi Hizmetleri
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Genel Muhasebe Hizmetleri
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
Risk Yönetimi Hizmetleri
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Kamu Politikaları Danışmanlığı
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Kurumsal Finansman Hizmetleri
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Belgelendirme Hizmetlerimiz
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Grant Thornton’un araştırmasına göre Türk şirketlerdeki kadın yönetici ortalaması, G7 ülkeleri ortalamasının üzerinde.
Türk şirketlerdeki kadın yönetici oranı 2012’den 2016’ya 11 puanlık bir düşüş yaşamışken, 2016’dan 2018’e 7 puanlık artış gösterdi. Türkiye’de 2016’da %20 olan kadın yönetici oranı 2018’de %27 oldu.
07 Mart 2018
- Bağımsız denetim, vergi, muhasebe ve danışmanlık firması Grant Thornton tarafından 35 ülkeden 2.500’den fazla katılımcı ile yapılan araştırmaya göre, Türkiye’de yönetimdeki kadın yüzdesi, 2016’da %20 iken, 2017’de %23 ve 2018’de %27 oldu.
- Türkiye, %27’lik kadın yönetici oranı ile 35 ülke arasında 22. sırada.
- Türkiye, %27’lik kadın yönetici oranı ile, %25’lik Kanada, %23’lük Almanya, %22’lik İngiltere, %21’lik Amerika ve %19’luk Hollanda’dan daha iyi durumda.
- Global ortalamada, yönetimdeki kadın oranı 2017 yılına kıyasla %1 oranında düşüş gösterdi. 2017’de %25 olan ortalama, 2018’de %24 oldu.
- Global ortalamada, yönetiminde en az 1 kadın olan şirket oranı 2017’de %66’dan 2018’de %75’e yükseldi.
- Global ortalamada, üst yönetiminde hiçbir kadın olmayan şirket oranı 2017’da %34 iken, 2018’de %25’e gerileyerek 9 puanlık bir düşüş gösterdi.
- Kadın yönetici oranlarının en yüksek olduğu ülkeler sırasıyla %47 ile Filipinler,
%43 ile Endonezya, %42 ile Tayland ve %41 ile Rusya.
- Araştırmaya katılan Japon şirketlerin %69’unda, Hollandalı ve Avusturyalı şirketlerin %44’ünde hiçbir kadın yönetici yok.
- Önceki yıllarda olduğu gibi, G7 ülkeleri, kadın yönetici oranları açısından dünyanın birçok bölgesinden daha geri durumda. Global ortalama %24 iken, G7 ülkeleri %21’lik ortalama ile global ortalamanın altında. %21’lik G7 ortalaması, %27’lik Türkiye ortalamasının 6 puan altında.
- Global ortalamada, kadın yöneticinin en yüksek olduğu sektör %33 ile turizm&seyahat sektörü.
07 Mart 2018/İstanbul – Bağımsız denetim, vergi ve danışmanlık firması Grant Thornton’un her yıl 08 Mart Dünya Kadınlar Günü öncesinde hazırladığı araştırmanın 2018 tekrarı yayınlandı. 35 ülkeden 2.500 katılımcı ile gerçekleştirilen araştırmaya göre global ortalama, 2012’den 2018’ye %21’den %24’e 3 puanlık bir artış yaşarken, Türkiye ortalaması yine aynı dönem içinde, %31’den %27’ye 4 puanlık bir düşüş yaşıyor. Yine de Türkiye için sevindirici olan ise, 2016’dan 2018’e 7 puanlık artış olması.
|
|
Son 7 yılın kadın yönetici oranları |
|||||||
|
2018 |
2017 |
2016 |
2015 |
2014 |
2013 |
2012 |
||
Doğu Avrupa Ülkeleri |
36 |
38 |
35 |
35 |
37 |
34 |
|
||
BRIC Ülkeleri |
29 |
29 |
26 |
24 |
32 |
28 |
26 |
||
Türkiye |
27 |
23 |
20 |
26 |
25 |
30 |
31 |
||
Avrupa Birliği Ülkeleri |
27 |
26 |
24 |
26 |
23 |
25 |
24 |
||
Asya Pasifik Ülkeleri |
23 |
25 |
23 |
20 |
25 |
29 |
19 |
||
G7 Ülkeleri |
21 |
22 |
22 |
21 |
21 |
21 |
18 |
||
Kuzey Amerika |
21 |
23 |
23 |
21 |
22 |
21 |
18 |
||
Global |
24 |
25 |
24 |
22 |
24 |
24 |
21 |
||
*Gruplara dahil olan ülkeler listesi en sonda verilmiştir. |
|
|
|
|
|
|
|
||
Bölge ortalamaları olarak ele alındığında, geçen yılki araştırma sonuçlarında olduğu gibi, G7 ülkeleri ile Kuzey Amerika ülkeleri en kötü performansı gösteren iki bölge olarak öne çıkıyor. G7 ülkeleri özelinde sonuçlara bakıldığında, bu ülkelerdeki kıdemli yönetici rollerinin sadece %21’i kadınlar tarafından temsil edilirken, G7 şirketlerinin %29’unda hiçbir kadın yönetici bulunmaması dikkat çekiyor. Diğer taraftan, Baltık ve Doğu Avrupa ülkeleri, %36’lık oranlar ile en yüksek kadın yönetici oranlarına sahip bölgeler olarak öne çıkıyor. Araştırmanın lider ülkesi Filipinlerde kadın yönetici oranı %47 iken (geçen yıla göre 7 puanlık artış), Filipinler’in ardından %43 ile Endonezya, %42 ile Tayland ve %41 ile Rusya geliyor.
Son iki yılın kadın yönetici yüzdeleri |
Son iki yılın kadın yönetici yüzdeleri (Soldan devam) |
|||||||
# |
|
2018 |
2017 |
# |
|
2018 |
2017 |
|
1 |
Filipinler |
47 |
40 |
20 |
Malezya |
28 |
24 |
|
2 |
Endonezya |
43 |
46 |
21 |
Avusturya |
27 |
|
|
3 |
Tayland |
42 |
31 |
22 |
Türkiye |
27 |
23 |
|
4 |
Rusya |
41 |
47 |
23 |
İspanya |
27 |
27 |
|
5 |
Litvanya |
36 |
37 |
24 |
Yunanistan |
26 |
20 |
|
6 |
Estonya |
36 |
40 |
25 |
Finlandiya |
26 |
27 |
|
7 |
İtalya |
34 |
27 |
26 |
Kanada |
25 |
23 |
|
8 |
Meksika |
34 |
24 |
27 |
Almanya |
23 |
18 |
|
9 |
Polonya |
34 |
40 |
28 |
Arjantin |
23 |
15 |
|
10 |
Botsvana |
33 |
31 |
29 |
İngiltere |
22 |
19 |
|
11 |
Fransa |
33 |
31 |
30 |
Amerika |
21 |
23 |
|
12 |
Ermenistan |
32 |
31 |
31 |
Hindistan |
20 |
17 |
|
13 |
İrlanda |
32 |
26 |
32 |
Hollanda |
19 |
20 |
|
14 |
Çin |
31 |
31 |
33 |
Yeni Zelanda |
18 |
20 |
|
15 |
Nijerya |
30 |
29 |
34 |
Avustralya |
15 |
23 |
|
16 |
Singapur |
30 |
30 |
35 |
Japonya |
5 |
7 |
|
17 |
Brezilya |
29 |
19 |
|
|
|
||
18 |
İsveç |
29 |
28 |
|
|
|
||
19 |
Güney Afrika Cumhuriyeti |
29 |
28 |
|
Global Ortalama |
24 |
25 |
‘Çeşitlilik’ konusuna bakış
Grant Thornton’un araştırmasının bu yıl özel olarak incelediği konulardan birisi iş yerinde ‘çeşitlilik’. İşletmeler, hedefledikleri pazarlara etkili bir şekilde entegre olabilecekleri karar mekanizmasına ve bu mekanizmayı sağlıklı bir şekilde sürdürecek çeşitte bakış açısına sahipler mi? Araştırmaya katılan şirketlerin %40’ı, etnik, yaş ve cinsiyet çeşitliliğinin şirketlerinin başarısı için kilit önemi olduğu görüşünde ama sadece %14’ü, kıdemli yönetici kadrolarında çeşitliliği arttırmak için özel plan yapmış durumda. Global ortalamaya bakıldığında, katılımcıların %51’i işletmelerinin gelecek başarısı için yaş çeşitliliği konusunun önemli olduğunu düşünüyor ama toplam katılımcıların sadece %16’sı, yaş çeşitliliğini arttırmak konusunda özel bir plan yapmış durumda. Benzer şekilde, cinsiyet çeşitliliğinin önemli olduğunu düşünenlerin oranı %38 iken, bu konuda gerçek bir iş planı yapmış olanların oranı sadece %14.
Yöntem
Bu araştırma, Grant Thornton tarafından 35 ülkeden 2.500’ün üzerinde temsilci ile, ağırlıklı olarak telefon görüşmeleri aracılığıyla olmak üzere anket yöntemi ile yaptırılmıştır. Katılımcılar CEO’lar, yönetim kurulu başkanları, yönetici direktörler veya diğer kıdemli yöneticilerden oluşmaktadır. Türkiye’den 100 şirket araştırmada yer almıştır. Katılımcılar farklı ölçek ve sektörlerden şirket temsilcileridir.
Ülke Gruplarının açıklamaları |
|
Doğu Avrupa Ülkeleri |
Ermenistan, Polonya, Rusya, Türkiye |
BRIC Ülkeleri |
Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin |
Avrupa Birliği Ülkeleri |
Fransa, Almanya, Yunanistan, İrlanda, İtalya, Hollanda, Polonya, İspanya, İsveç, İngiltere, Amerika, Finlandiya, Estonya, Litvanya |
Asya Pasifik Ülkeleri |
Avustralya, Çin, Hindistan, Endonezya, Japonya, Malezya, Yeni Zelanda, Filipinler, Singapur, Tayland |
G7 Ülkeleri |
Amerika, İngiltere, Japonya, İtalya, Almanya, Fransa, Kanada |
Kuzey Amerika |
Amerika, Kanada |
Araştırma kapsamında farklı gruplar da olmakla birlikte bu özete dahil edilmemiştir. |
Daha fazla bilgi için:
Hilal Baltacı – Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü
hilal.baltaci@tr.gt.com
0212 373 00 00 – 122