-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Vergi Planlaması Hizmetleri
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetleri
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi Eğitimi
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Diğer Vergi Hizmetleri
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Genel Muhasebe Hizmetleri
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
Risk Yönetimi Hizmetleri
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Kamu Politikaları Danışmanlığı
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Kurumsal Finansman Hizmetleri
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Belgelendirme Hizmetlerimiz
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Aile Şirketleri Araştırması
Grant Thornton tarafından, Türkiye'den de katılımcıların aralarında bulunduğu, 5.700 şirketle gerçekleştirilen araştırma sonuçlandı. 2011 ilk yarısı itibariyle 19. kez gerçekleştirilen bu araştırma, yavaş yavaş canlanan aile şirketlerinin öngördüğü birleşme ve satın alma planlarına ışık tutuyor.
Önümüzdeki üç yıl içinde şirket satınalması yoluyla büyümeyi hedeflediğini belirten aile şirketleri, geçen yıl yapılan araştırma sonuçlarına göre 8 puanlık bir artış göstererek, %26'dan %34'e yükseliyor. Dünya ortalamasının %34 olduğu bu beklentide Türkiye'den verilen cevapların yüzdesi ise %24. 2010 sonunda, Türkiye ortalaması %18 iken 2011 rapor sonucu bu oranın 6 puan artarak %24'e ulaştığını görüyoruz.
Önümüzdeki üç yıl içinde satınalma yoluyla büyümeyi hedefliyor musunuz ? (Evet cevaplarının yüzdesi)
2011 |
2010 |
|
Türkiye ortalaması |
24 |
18 |
Dünya ortalaması |
34 |
26 |
Büyümeyi finanse edecek en büyük güç banka kredisi
Türkiye'de önümüzdeki üç yıl içinde hedeflenin büyümenin finanse edilme yöntemleri ise geçmiş yıl karları ve banka finansmanı olarak göze çarpıyor. %37'si kardan pay aktarmayı düşünürken, %51'i banka finansmanından faydalanmayı, %4'ü özel sermaye fonları ile flört ve %2'si halka arz planlıyor.
Önümüzdeki üç yıl içinde büyümeyi nasıl finanse edeceksiniz ? (Cevapların yüzdesi)
|
Geçmiş yıl karı |
Banka finansmanı |
Özel sermaye fonları |
Halka arz |
Bilmiyorum |
Türkiye |
37 |
51 |
4 |
2 |
8 |
Dünya ortalaması |
69 |
54 |
18 |
5 |
7 |
Şirket sahipliğinde değişim öngörenler yüzde 10, halka arz öngörenler ise yüzde 2
Türkiye'de şirket sahipliğinde değişim öngörenler yüzde 10 olarak gerçekleşirken önümüzdeki bir yıllık süreçte şirketin halka arz edileceğini düşünen temsilcilerin oranı yüzde 2. Bu rakam 2010'da gerçekleştirilen rapor sonuçlarında yüzde 7 olarak ortaya çıkmıştı.
En iştahlı ülkeler Polonya ve Hollanda
Satın alma beklentileri konusunda en iştahlı ülkeler arasında başı çekenler olarak, %59'luk evet oranı ile Polonya, %58 ile Şili ve %55'erlik oranlarla Meksika ve Hollanda başı çekiyor.
Satın alma beklentileri konusunda geçen yıla oranla en büyük değişimi yaşayanlar uzak doğu ülkeleri
Rapor sonuçları, 2010 yılında elde edilen sonuçlara kıyasla bu yıl elde edilen sonuçlar arasındaki artıştan ve azalıştan yola çıkarak, satın alma iştahı konusunda en büyük artışı yaşayan ülkelere de ışık tutuyor. Geçen yılın sonuçlarına göre satın alma planlarındaki en büyük artışı 49 puanla Tayvan, 45 puanla Hindistan, 43 puanla Malezya ve 42 puanla Çin kaydediyor. Bu sonuçlar uzak doğuda ekonomik canlanmanın daha hızlı olduğu yönünde ipuçları veriyor. Diğer taraftan, Almanya 51 puanla, Avustralya ise 20 puanla, geçen yıla oranla satın alma hedeflerinde büyük düşüşler kaydediyor.
Türkiye'nin geçen yıla oranla yaşadığı 6 puanlık artışın olumlu bir gelişme olduğunu belirten Grant Thornton Türkiye Ortaklarından Ramis Uzunoğlular, 2011 sonu ve 2012 başında bu rakamın daha da artacağını umduğunu belirtti. Rapor sonuçlarının her şeyden önce global ekonomideki iyileşmeye işaret ettiğini ve özellikle Hollanda ve Polonya gibi ülkelerde ortaya çıkan satın alma beklenti artışının Türk firmalara yönelik gerçekleşecek yabancı yatırımcı ilgisinin de artması anlamına geleceğini sözlerine ekledi. Türkiye'nin gerek konumu ve pazar payı, gerekse sahip olduğu ekonomik potansiyel ile ilgili olarak zaten yabancı yatırımcının ilgi odağı olduğunu, canlanan ekonomi ile birlikte bu ilginin artmasını beklediğini ifade etti.
Daha fazla bilgi için
Hilal Baltacı, Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü
T: 212 373 00 00 - 0530 979 66 55 E: hilal.baltaci@gtturkey.com