-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Vergi Planlaması Hizmetleri
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetleri
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi Eğitimi
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Diğer Vergi Hizmetleri
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Genel Muhasebe Hizmetleri
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
Risk Yönetimi Hizmetleri
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Kamu Politikaları Danışmanlığı
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Kurumsal Finansman Hizmetleri
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Belgelendirme Hizmetlerimiz
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Özel sermaye fonlarının (PE) gelecek stratejileri
Grant Thornton tarafından, dünyanın belli başlı özel sermaye fonlarının karar vericileri ile gerçekleşen araştırma sonuçlandı. Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu, Kuzey Amerika, Batı Avrupa, BRIC, Asya Pasifik, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’dan 150 özel sermaye şirketi ile yapılan araştırma, bu şirketlerin yatırım ve çıkış aktiviteleri, portföy ve fon artırımı konularına yaklaşımını gözler önüne sererek tüm bulguları global bakış açısı ile kıyaslamalı olarak ele alıyor.
Sonuçların global ve bölgesel bazda analiz edilerek bölgesel farklılıklara da dikkat çeken raporun temel bulgusu, özel sermaye şirketlerinin büyümenin ardındaki temel itici güç olduğu yönünde. İşlem kaynakları, en aktif sektörler, rekabet koşulları, işlem başarısı ardındaki temel faktörler, yatırım yapılan şirketlere en çok değer katılan noktalar, çıkış aktivitelerinin seyrindeki 12 aylık beklentiler ve çıkış şekilleri hakkında kayda değer bilgiler veren raporun bölgelere göre katılımcı yüzdeleri şöyle :
En yoğun işlem kaynağı %46 ile aile şirketi/özel şirketler
Araştırmanın global ölçekteki sonuçlarına gore, en çok işleme konu olan kaynak, %46 ile aile şirketleri/özel şirketler. Hemen ardından ise, %30 ile ikincil satın almalar geliyor. Kurumsal yatırımlar %17 olurken kamu %4 ile son sırada.
En hareketli sektör %52 ile tüketici ürünleri sektörü iken, ikinci sırada %34 ile hizmet sektörü yer alıyor.
Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların en hareketli gördükleri sektör %52 ile tüketici ürünleri olurken, hemen ardından %34 ile hizmet sektörü geliyor. 3. ve 4. sırada ise endüstriyel piyasalar/üretim ve sağlık geliyor. Gayrimenkul & inşaat ve yazılım & bilgi teknolojileri %6’lık oranlarla son sırada.
Yatırımlarda artış beklediğini belirtenler tüm coğrafi gruplarda %50’nin üzerinde.
Artış beklentisi en yüksek olan grup %72 ile BRIC ülkeleri ve ardından %67 ile Asya Pasifik ülkeleri geliyor. En düşük yüzde, %50 ile Batı Avrupa ülkelerinde. Rapor sonuçlarını yorumlayan Grant Thornton Türkiye Başkan Yardımcısı Nazım Hikmet, ‘bu durum bize, özel sermaye fonlarının gerçekten gelişmekte olan ülkelerde daha da kuvvetlendiği savının doğruluğunu teyit eder nitelikte. En düşük oranın %50 ile Batı Avrupa ülkelerinde olması ise, daha doymuş ekonomilerdeki temkinli yaklaşımın ve daralan çemberin bir ifadesi olarak yorumlanabilir’
Kazandıran işlemlerin en önemli özelliği, %54 ile kurumsal/girişimci iletişim ağı, %27 ile danışmanlık ilişkileri, %24 ile ise sektör uzmanlığı
Kazandıran işlemlerin temel nitelikleri arasında, en önemli konulardan birisi dikkat çekiyor. İletişim ağı ve danışmanlık ilişkileri kazandıran işlemi tanımlayan en önemli faktörler olarak belirtiliyor.
Uygulamalı portföy girişimleri artacak, an etkin yapılanma alanları stratejik girdi, finansal planlama ve insan kaynakları alanlarında kendini gösterecek.
Araştırmaya katılanların %22’si uygulamalı portföy girişimlerinin artacağını belirtirken, %6’sı azalma olacağını belirtmiş. En çok yapılanma olacak konular ise %46 ile stratejik girdi, %35 ile finansal planlama ve %30 ile insan kaynakları olarak belirtiliyor. Rapor sonuçlarını yorumlayan Grant Thornton Türkiye Başkan Yardımcısı Nazım Hikmet, ‘özel sermaye şirketlerinin en önemli özelliğinin, satın aldıkları şirketlerde başlattıkları stratejik yapılanma, finansal planlama ve insan kaynakları yatırımları olduğunu, bu yolla şirketin değerini 4 ila 6 yıl arasında büyük boyutlarda artırdıklarını belirtti’
Katılımcıların %62’si çıkışların (exit) artacağını belirtirken, %26’sı aynı kalacağını, %11’i ise azalacağını belirtiyor. Başlıca çıkış yöntemi olarak ise %53 ile ticari satış (trade sale), %14 ile IPO ve %32 ile ikincil satışlar dikkati çekiyor.
Katılımcıların verdikleri cevaplara göre, katılımcıların karşılaştığı temel zorlukların başında makro ekonomik koşullar ve yaşanan belirsizlik ortamı geliyor. Global krizden çıkıyor muyuz, yoksa ikinci dipten önceki son günlerimizi mi yaşıyoruz sorusunun cevabı çok belirsizken, rahat bir yatırım ortamı bulmak zor. Kanunlar ve artan rekabet koşulları özel sermaye fonlarının karşısındaki en belirgin zorluklar olarak göze çarpıyor.
Nazım Hikmet'in fotoğrafına ulaşmak için tıklayınız.
Bültene word dökümanı olarak ulaşmak için tıklayınız.
Araştırma dahil olan ülkeler listesi :
Batı Avrupa |
BRIC |
|||
|
Katılımcıların yüzdesi |
|
Katılımcıların yüzdesi |
|
Fransa |
20% |
Brezilya / Latam |
25% |
|
Almanya |
15% |
Çin / Hong Kong |
25% |
|
İtalya |
9% |
Hindistan |
25% |
|
İspanya |
6% |
Rusya |
8% |
|
İsveç |
11% |
Güney Afrika |
17% |
|
İngiltere |
39% |
|
100% |
|
|
100% |
|||
Kuzey Amerika |
Asya Pasifik |
|||
|
Katılımcıların yüzdesi |
|
Katılımcıların yüzdesi |
|
Kanada |
33% |
Avustralya |
29% |
|
Amerika |
67% |
Singapur |
29% |
|
|
100% |
Vietnam |
40% |
|
Orta Doğu Kuzey Afrika |
|
100% |
||
|
Katılımcıların yüzdesi |
|||
Bahreyn |
13% |
|||
Türkiye |
40% |
|||
BAE |
47% |
|||
|
100% |
|
Editöre not:
Grant Thornton Türkiye, 100’ün üzerinde ülkede, 30.000’i aşkın personeli ile denetim, vergi ve özel danışmanlık hizmetleri sunan Grant Thornton International’ın Türkiye ofisi olup, kamu ve özel sektörde faaliyet gösteren, farklı büyüklükte birçok müşteriye hizmet vermektedir. Merkez ofisi İstanbul’da bulunan Grant Thornton Türkiye, Ankara, İzmir ve Bursa’da bulunan ofislerinde faaliyet göstermektedir.
Daha fazla bilgi için;
Hilal Baltacı
Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü
Tel : 0212 373 00 00 / 0530 979 66 55
E-mail : hilal.baltaci@gtturkey.com