-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Vergi Planlaması Hizmetleri
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetleri
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi Eğitimi
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Diğer Vergi Hizmetleri
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Genel Muhasebe Hizmetleri
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
Risk Yönetimi Hizmetleri
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Kamu Politikaları Danışmanlığı
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Kurumsal Finansman Hizmetleri
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Belgelendirme Hizmetlerimiz
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dünyanın önde gelen bağımsız denetim ve mali müşavirlik firması Grant Thornton tarafından, Türk yöneticiler ile yapılan bir araştırma, yöneticilerin Türkiye’nin bölgesel güç olma yolunda attığı adımlara bakış açısını ortaya koyuyor. C seviye yöneticilerle yapılan araştırmanın sonuçları çarpıcı. Dört temel eksen üzerinde yürütülen araştırma, Türkiye’nin etkili bir bölgesel güç olarak görüldüğünü ifade ediyor.
Türkiye'nin merkezinde bulunduğu ülkeler dikkate alındığında (Orta Doğu, Kafkaslar, Balkan ülkeleri) Türkiye’nin oynadığı ekonomik ve politik rolün önemli olduğunu düşünenler, katılımcıların %78,9’u. Katılımcıların 4’te 3’ünden fazlası, Türkiye’nin içinde bulunduğu bölgede etkili bir oyuncu olduğu görüşünde. Hiç etkisi olmadığını düşünenler ise %11,50’lik bir grup. Diğer taraftan, rolünün oldukça az ve az olduğunu düşünenler ise %7,7.
Türkiye'nin merkezinde bulunduğu ülkeler ülkeler dikkate alındığında (Orta Doğu, Kafkaslar, Balkan ülkeleri) ekonomik ve politik açıdan oynadığı rolün ne derece önemli olduğunu düşünüyorsunuz ? |
||||||
Çok |
Oldukça Çok |
Etkisiz |
Oldukça az |
Az |
Yorum yok |
|
3. Çeyrek |
38,50% |
40,40% |
11,50% |
5,80% |
1,90% |
1,90% |
Avrupa kıta ülkeleri düşünüldüğünde, Türkiye'nin ekonomik ve politik açıdan oynadığı rolün önemli olduğunu düşünenler, katılımcıların %78,8’i. Hiç etkisi olmadığını düşünenler %7,7’lik bir grup iken, az olduğunu düşünenler %11,6’lık bir gruba denk geliyor.
Avrupa kıta ülkeleri düşünüldüğünde, Türkiye'nin ekonomik ve politik açıdan oynadığı rolün ne derece önemli olduğunu düşünüyorsunuz ? |
||||||
Çok |
Oldukça Çok |
Etkisiz |
Oldukça az |
Az |
Yorum yok |
|
3. Çeyrek |
42,30% |
36,50% |
7,70% |
5,80% |
5,80% |
1,90% |
Bir diğer soru da cari açığa yönelik. Önümüzdeki 12 ay içinde, cari açık artacak diyenler %28,8 iken, azalacak diyenler %46,2. Aynı kalacağını düşünenler ise %23,10’luk bir grup.
Önümüzdeki 12 ay içinde Türkiye'nin cari açığının ne şekilde değişeceğini düşünüyorsunuz ? |
||||
Artacak |
Azalacak |
Aynı kalacak |
Yorum yok |
|
3. Çeyrek |
28,80% |
46,20% |
23,10% |
1,90% |
En çarpıcı sonuç ise son soruda ortaya çıkıyor. Katılımcıların, Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliğine bakış açılarını ortaya koyan raporda, %55,8 ile çoğunluğun, Türkiye’nin hiçbir zaman Avrupa Birliği üyelik başvurusunun gerçekleşmeyeceğini düşündüğünü ortaya koyuyor. 5 yıl içinde üye olacağını belirtenler %11,5’lik bir grup iken, 5-10 yıl içinde gerçekleşeceğini düşünenler %13,5’lik, 10 yıldan daha uzun bir sürede gerçekleşeceğini düşünenler ise %15,4’lük bir grup. Dolayısı ile, gerçekleşeceğini düşünenlerin oranı %40,4 ile, hiç gerçekleşmeyeceğini düşünen %55,8’lik gruptan biraz geride.
Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne üyelik başvurusunun gerçekleşeceğini düşünüyor musunuz? |
|||||
Evet, 5 yıl içinde |
Evet, 5-10 yıl içinde |
Evet, 10 yıldan daha uzun bir sürede |
Hiçbir zaman |
Yorum yok |
|
3. Çeyrek |
11,50% |
13,50% |
15,40% |
55,80% |
3,80% |
Rapor sonuçlarını değerlendiren, Grant Thornton Türkiye Başkanı Aykut Halit, ‘sonuçların kendisi için sürpriz olmadığını’ belirtiyor. ‘Türkiye’nin özellikle son yıllarda uluslararası arenada oynadığı öncü rolün hem içerde hem dışarda dikkat çekici olduğunu, Arap baharının ardından bölgedeki lider konumunu iyice pekiştirdiğini’ ortaya koyuyor. ‘Avrupa Birliği üyeliği hakkında çıkan sonucun da beklentilerine paralel olduğunu’ belirten Halit, ‘uzayan sürecin ve Avrupa Birliği’nin içinde bulunduğu durumun, üyelik isteyen grupları bile, bunun gerekli olup olmadı konusunda bir kere daha daha düşünmeye sevkettiğini’ ifade ediyor.
Daha fazla bilgi için;
Hilal Baltacı
Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü
Tel : 0212 373 00 00 / 0530 979 66 55
E-mail : hilal.baltaci@gtturkey.com