-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Vergi Planlaması Hizmetleri
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetleri
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi Eğitimi
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Diğer Vergi Hizmetleri
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Genel Muhasebe Hizmetleri
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
Risk Yönetimi Hizmetleri
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Kamu Politikaları Danışmanlığı
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Kurumsal Finansman Hizmetleri
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Belgelendirme Hizmetlerimiz
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Grant Thornton’un 40 ülkeden 12.000 üst düzey yönetici ile gerçekleştirdiği M&A (Birleşme ve satın alma) planları araştırması sonuçlandı. Dünya’da da, Türkiye’de de şirketlerin M&A planlarında önceki yıllara göre artış var; bu durum akıllara ‘kriz nerede?’ sorusunu getiriyor.
Türk şirketlerin M&A planları son üç yılın sonuçlarında düzenli bir artış gösteriyor.
‘Önümüzdeki üç yıl içinde M&A planlıyor musunuz?’ sorusuna Türk şirketlerin üst düzey yöneticilerinden* gelen evet cevapları her yıl istikrarlı bir artış sergiliyor. Türk yöneticilerden gelen evet cevapları 2010’da %18, 2011’de %24, 2012’de ise %37’lik oranlara işaret ediyor. Türkiye, bu sonuçlar ile 2010 ve 2011’de Dünya ortalamalarının 8 puan ve 10 puan altındayken, 2012’de Dünya ortalamasının 3 puan üzerine çıkıyor. 2012 araştırmamızda Türk şirketlerin %37’si, önümüzdeki 3 yıl içinde M&A planlarken, %60’ı M&A planlamadığını belirtiyor ve %3’ü bu konuda görüş beyan etmekten kaçınıyor.
Önümüzdeki üç yıl içinde M&A planlıyor musunuz ? (Evet cevaplarının yüzdesi) |
|||
|
2010 (%) |
2011 (%) |
2012 (%) |
Türkiye |
18 |
24 |
37 |
Dünya |
26 |
34 |
34 |
Yeni markalar kazanmak / yeni teknoloji ve sistemlere erişim, Türk şirketlerin M&A planları ardındaki temel itici güç
Şirketlerin M&A planları ardında dört temel itici güç var. M&A planları yaparken Türk şirketlerin öncelikli hedefi %44 ile yeni markalar kazanmak / yeni teknoloji ve sistemlere erişim. Ardından %25 ile yeni pazarlara erişim, %20 ile büyüme ve %10 ile daha düşük maliyetli operasyonlara erişim faktörleri ana unsurlar olarak sıralanıyor. Türkiye için temel motivasyon kaynağı olan yeni markalar ve yeni sistemlere erişim faktörü, Avrupa Birliği ülkelerinde son sıralarda kendine yer buluyor. Rapor sonucunu değerlendiren Grant Thornton Türkiye Vergi Ortaklarından Emin Taylan, bu sonucun dikkat çekici olduğunu belirtiyor. Türkiye’nin temel sorunu olan ‘markalaşma’ ihtiyacı ve arayışının bu sonuçlarda çarpıcı bir biçimde ortaya çıktığını belirten Emin Taylan, ‘Türk şirketler oturmuş markalara yatırım yapmak isterken, Avrupalı şirketler büyüme amaçlı olarak yatırım arayışındalar. Markalaşma sürecinde oldukça uzun bir yol katetmiş durumdalar ve artık temel ihtiyaçları büyümek. Türk şirketleri ise büyüme için öncelikli ihtiyacın markalaşma olduğunu farketmiş durumdalar ve bu doğrultuda M&A planı yapıyorlar.’ şeklinde görüşlerini ifade etti.
M&A planlarınızın ardındaki temel itici güç nedir ? |
||||
|
1. Büyüme |
2. Yeni markalar kazanmak / yeni teknoloji ve sistemlere erişim |
3. Yeni pazarlara erişim |
4. Düşük maliyetli operasyonlara erişim |
Türkiye |
20 |
44 |
25 |
10 |
BRIC |
51 |
54 |
75 |
43 |
Avrupa Birliği |
56 |
38 |
60 |
35 |
G7 |
60 |
40 |
69 |
38 |
Latin Amerika |
35 |
52 |
61 |
48 |
Türkiye’de planlar ağırlıklı olarak yurt içine yönelik.
Türkiye’de önümüzdeki üç yıl içinde satın alma yapacağını belirtenlerin %61’i yurt içi satın alma planlaması yaparken %31’i yurt dışı satın alma planladığını belirtiyor. Ülke ortalamalarından oluşan coğrafi grup ortalamalarına baktığımız zaman, Dünya genelinde eğilimin yurt içi operasyonlara yönelik olduğu görülüyor. Rapor sonuçlarını değerlendiren Taylan, Türk şirketlerin yurt içi birleşme ve satın alma planlarının daha fazla olmasına rağmen özellikle son dönemlerde büyük holdinglerin ciddi girişimlerde bulunarak lider dünya markalarını bünyelerine kattıklarının ve bu konuda öncü rol oynadıklarının altını çiziyor.
M&A planlarınızı hangi kanal üzerinden yürütmeyi planlıyorsunuz ? |
||
|
Yurt içi |
Yurt dışı |
Türkiye |
61 |
31 |
BRIC |
90 |
22 |
Avrupa Birliği |
76 |
42 |
G7 |
87 |
34 |
Latin Amerika |
88 |
33 |
Özel sermaye fonlarına kapılar artık daha açık
Araştırma bulgularından birisi de büyüme için öngörülen finansman kaynaklarını ortaya koyuyor. Türk şirketlerin %34’ü geçmiş yıl karı üzerinden büyüme finansmanı düşünürken, %30’u özel sermaye fonu girişine sıcak bakıyor. %25’i banka kredisi almayı planlarken, %8’i halka arz planlıyor. 2011 sonuçlarında, büyüme finansmanı söz konusu olduğunda Türk katılımcıların %4’ü kapılarını özel sermaye fonlarına açmayı planlarken, sadece %2’lik bir grup halka arz planlıyordu. Raporun bu yılki sonuçları bilhassa özel sermaye fonlarının artık çok daha fazla şirket tarafından ‘düşünülen’ bir finansman alternatifi olduğunu ortaya koyuyor. Bu konuda görüşlerini dile getiren Taylan, her yıl artarak devam eden özel sermaye girişlerinin ve ortaya konulan operasyonel değişim ve karlılık artışının dikkat çekici olduğunu, buna bağlı olarak da daha fazla Türk şirketinin özel sermaye fonları ile işbirliği düşündüğünün altını çiziyor.
Önümüzdeki üç yıl içinde büyümeyi nasıl finanse etmeyi düşünüyorsunuz ? |
||||
|
1. Geçmiş yıl karı |
2. Banka kredisi |
3. Özel sermaye fonu |
4. Halka arz |
Türkiye |
34 |
25 |
30 |
8 |
BRIC |
37 |
40 |
20 |
12 |
Avrupa Birliği |
64 |
55 |
19 |
3 |
G7 |
73 |
60 |
17 |
3 |
Latin Amerika |
53 |
59 |
23 |
4 |
Tablolarda belirtilen gruplara dahil olan ülkeler listesi
BRIC |
: |
Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin |
Avrupa Birliği |
: |
Belçika, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, İrlanda, İtalya, Hollanda, Polonya, İspanya, İsveç, İngiltere |
G7 |
: |
Kanada, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, İngiltere, Amerika |
Latin Amerika |
: |
Arjantin, Brezilya, Şili, Meksika |
Emin Taylan'ın fotoğrafına ulaşmak için tıklayınız.
- Araştırma toplam 40 ülkede gerçekleştirilmiştir. Global bazda 12.000, Türkiye'den 200 katılımcı yer almıştır. Katılımcı şirketler çok çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren, farklı ölçeklere mensup şirketlerdir.
- Üst düzey yönetici ifadesi, katılımcı şirketlerin organizasyon şemasında C seviye yöneticilik, direktörlük ve/veya muadili ünvanları kapsamaktadır.
Daha fazla bilgi için;
Hilal Baltacı
Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü
Tel : 0212 373 00 00 - 122 / 0530 979 66 55
E-mail : hilal.baltaci@gtturkey.com
Editöre not:
Grant Thornton Türkiye, 100’ün üzerinde ülkede, 30.000’i aşkın personeli ile denetim, vergi ve özel danışmanlık hizmetleri sunan Grant Thornton International’ın Türkiye ofisi olup, kamu ve özel sektörde faaliyet gösteren, farklı büyüklükte birçok müşteriye hizmet vermektedir. Merkez ofisi İstanbul’da bulunan Grant Thornton Türkiye, Ankara, İzmir ve Bursa’da bulunan ofislerinde faaliyet göstermektedir.
Grant Thornton araştırmalarında, gerçekleştirilen her görüşme için UNICEF’e 5 usd’lik kaynak ayırılmaktadır. 2011 sonunda 57.500 usd olarak gerçekleşen bu bedel, toplamda 200.000 usd’yi bulmuştur.