-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Vergi Planlaması Hizmetleri
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetleri
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi Eğitimi
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Diğer Vergi Hizmetleri
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Genel Muhasebe Hizmetleri
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
Risk Yönetimi Hizmetleri
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Kamu Politikaları Danışmanlığı
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Kurumsal Finansman Hizmetleri
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Belgelendirme Hizmetlerimiz
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Grant Thornton araştırması: Euro bölgesi krizinin ekonomik etkileri
Grant Thornton’un, 40 ülkede 3.050 C seviye yönetici ile gerçekleştirdiği araştırmaya göre Euro bölgesindeki kriz her 10 işletmeden 4’ünü vurdu.
Euro bölgesi krizinin global etkisi yaklaşık 2 trilyon USDdir. Denetim, vergi ve danışmanlık firması Grant Thornton’un dünya genelinde gerçekleştirdiği bir araştırmaya göre, her 10 işletmeden 4’ü Euro bölgesinde yaşanan ekonomik krizden olumsuz şekilde etkilendi. Grant Thornton’un araştırması, bu etkinin yaklaşık 2 trilyon USD’lik bir gelir kaybına yol açtığını ortaya koyuyor. Krizin hala devam etmekte olduğu ve uzun vadeli olumsuz potansiyel etkileri de dikkate alındığında, bölge ile iş yapan şirketlerin gelecekte bölge ile iş hacmini azaltmayı planladıkları araştırmanın sonuçlarından bir diğeri olarak ortaya çıkıyor.
Türkiye’de negatif etkilenenler katılımcıların %56’sı.
Yöneticilerin cevaplarından ortaya çıkan istatistikler çarpıcı ve etkileri değişken. Dünya ortalamasına bakıldığında, %40’lık bir oran ile negatif etkilendiklerini belirten grubun yarısından fazlası (%54), krizin işletme gelirlerini %3’ten daha fazla düşürdüğünü ifade ediyor ve her 3 işletmeden 1 tanesi (%32’lik bir grup) en az %6’lık bir gelir kaybı yaşadığını ifade ediyor. Dünyanın en büyük ekonomisi olan Amerika’da ise katılımcıların %11’i, euro bölgesindeki krizin, gelirlerini %10 veya daha fazla düşürdüğünü ifade ediyorlar. Araştırmaya Türkiye’den katılanlarda ise negatif etkilendiklerini belirtenlerin oranı %56. 40 ülkenin ortalaması ile kıyaslandığında (%40) Türkiye’de negatif etkilendiklerini belirtenler 16 puan daha fazla. Araştırma sonuçlarına göre, Euro bölgesi krizinin etkileri daha çok Avrupa ülkelerinde hissedilirken, dünyanın geri kalanı da Avrupa kıtası ile yarışır durumda. G7 ülkeleri katılımcılarının %37’si, BRIC ülkeleri katılımcılarının %36’sı ve Latin Amerika katılımcılarının %30’u negatif bir etkiden bahsediyorlar. Türkiye %56 ile en çok etkilenen ülkeler arasında. Bu grupta başı çekenler ise, %88 ile Yunanistan, %82 ile İspanya ve %74 ile İtalya.
|
Euro bölgesi finansal krizi işletmenizi ne şekilde etkiledi ? |
|
||||
1. Çok negatif |
2. Negatif |
3. Etkilemedi |
4. Pozitif |
9. Cevap yok |
Negatiflerin toplamı (1+2) |
|
Türkiye |
8% |
48% |
40% |
2% |
2% |
56% |
BRIC |
5% |
31% |
60% |
2% |
3% |
36% |
Avrupa Birliği |
14% |
39% |
43% |
3% |
1% |
53% |
G7 |
6% |
31% |
54% |
2% |
7% |
37% |
Latin Amerika |
2% |
28% |
67% |
2% |
1% |
30% |
Kuzey Amerika |
2% |
29% |
64% |
2% |
3% |
31% |
PİYİ |
30% |
50% |
17% |
3% |
|
80% |
Global |
7% |
33% |
54% |
2% |
5% |
40% |
* Gruplara dahil olan ülkeler listesi en sondadır. |
|
Grant Thornton Türkiye Başkanı Aykut Halit; ‘Euro bölgesinde süregelen krizin ekonomik etkilerinin rakamsal değerini ifade etmenin zor olduğunu fakat Grant Thornton araştırmalarının sonuçları ve şirket gelirlerinin GSYH’ye oranındaki değişimi üzerinden yapılan hesaplamalara göre kaybın yaklaşık olarak 2 trilyon USD’yi bulduğunun tahmin edildiğini’ ifade ediyor. ‘Açık bir şekilde kriz, halihazırda gelirleri düşürürken, uzun vadeli planları da etkiliyor.’
Türk katılımcıların %30’u Euro bölgesi ile iş yapma konusunda artık daha az istekli.
Daha da önemlisi, dünya genelinde tüm katılımcıların yanıtlarına bakıldığında, katılımcıların %17’si Avrupa kıtasında iş yapmak konusunda daha az istekli. Bu süreçte Avrupa’dan uzak durmalı diyen grubun başında %30’luk bir oranla Türkiye var. Hemen ardından %25 ile Çin ve %18 ile Latin Amerika ülkeleri geliyor. Avrupa Kıtası’nda, kendi içinde de büyük bir temkinlilik göze çarpıyor. Avrupa Kıtası’ndan katılımcıların %27’si, Euro birliğindeki diğer ülkeler ile iş yapmak konusunda daha az istekli. Türkiye’de ise, artık Avrupa ile iş yapmak konusunda daha az istekliyiz diyenlerin oranı %30. Türkiye bu oran ile; %50 ile Filipinler ve %42 ile İsviçre’nin hemen ardında.
Aykut Halit’e göre ‘Kriz devam ettikçe, bir iş ortağı olarak Avrupa cazibesini kaybetmeye devam edecek fakat asıl sorun, hızlı gelişmekte olan ülkelerin, teknoloji ve gerekli diğer desteği başka yerlerde aramaya başlaması olacaktır ki bu durum Avrupa’nın toparlanmasını daha da güçleştirecektir’
|
Euro bölgesi finansal krizi, bölge ile iş yapma konusundaki istekliliğinizi ne şekilde etkiledi ? |
||||||
1. Çok daha az istekliyiz |
2. Daha az istekliyiz |
3. Değişim yok |
4. Daha fazla istekliyiz |
5. Çok daha fazla istekliyiz |
9. Cevap yok |
Çok daha az ve daha az isteklilerin toplamı (1+2) |
|
Türkiye |
6% |
24% |
58% |
4% |
|
8% |
30% |
BRIC |
4% |
17% |
66% |
4% |
1% |
9% |
21% |
Avrupa Birliği |
7% |
17% |
65% |
4% |
1% |
7% |
24% |
G7 |
4% |
11% |
69% |
2% |
0% |
14% |
15% |
Latin Amerika |
5% |
13% |
56% |
4% |
1% |
22% |
18% |
Kuzey Amerika |
3% |
10% |
71% |
2% |
|
15% |
13% |
PİYİ |
4% |
23% |
59% |
7% |
3% |
4% |
27% |
Global |
4% |
13% |
67% |
3% |
1% |
12% |
17% |
* Gruplara dahil olan ülkeler listesi en sondadır. |
|
Türk katılımcıların %62’si krizin etkilerinin önümüzdeki 12 ay içinde daha fazla hissedileceğini düşündüklerini belirtiyor.
Önümüzdeki 12 ay içinde krizin global etkilerinin derinleşeceğini düşünenler Türkiye’de %62’lik bir grup. Globalde ise %70'lik bir grup aynı fikirde. Bu konudaki en karamsar yaklaşım %81 ile Polonya, İspanya, Yunanistan ve İtalya ortalaması. Ardından %75 ile Kuzey Amerika ülkeleri geliyor.
Ekonomiyi canlandırmak için yapılması gerekenler nelerdir sorusuna verilen cevaplarda ise Türk katılımcıların %62’si vergi politikalarında değişiklik, %62’si finansmana erişimin kolaylaştırılması, %50’si işsizliği azaltacak politikalar ve %44’ü ticareti kolaylaştıracak ve önündeki engelleri kaldıracak politikalar uygulanması olduğuna vurgu yapıyor.
Katılımcı profili
40 ülkede 3050 kişilik bir katılımcı grubu ile yapılan görüşmeler telefonla gerçekleştirildi. Katılımcılar, CEO’lar, yönetici direktörler, yönetim kurulu başkanları veya diğer kıdemli C seviye yöneticilerden oluştu.
Daha fazla bilgi için;
Hilal Baltacı
Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü
Tel : 0212 373 00 00 /122 – 0530 979 66 55
E-mail : hilal.baltaci@gtturkey.com
Araştırma dahil olan ülkeler listesi (Alfabetik olarak):
Almanya, Amerika, Arjantin, Avustralya, BAE, Belçika, Botsvana, Brezilya, Çin, Danimarka, Ermenistan, Filipinler, Finlandiya, Fransa, Güney Afrika, Gürcistan, Hindistan, Hollanda, Hong Kong, İngiltere, İrlanda, İspanya, İsveç, İsviçre, İtalya, Japonya, Kanada, Malezya, Meksika, Peru, Polonya, Rusya, Singapur, Şili, Tayland, Tayvan, Türkiye, Vietnam, Yeni Zelanda, Yunanistan
Ülke grupları |
|
BRIC: |
Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin |
Avrupa Birliği |
Belçika, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, |
G7 |
Kanada, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, İngiltere, Amerika |
Latin Amerika |
Arjantin, Brezilya, Şili, Meksika |
Kuzey Amerika |
Kanada, Amerika |
Editöre not:
Grant Thornton Türkiye, 100’ün üzerinde ülkede, 30.000’i aşkın personeli ile denetim, vergi ve özel danışmanlık hizmetleri sunan Grant Thornton International’ın Türkiye ofisi olup, kamu ve özel sektörde faaliyet gösteren, farklı büyüklükte birçok müşteriye hizmet vermektedir. Merkez ofisi İstanbul’da bulunan Grant Thornton Türkiye, Ankara ve Bursa'da bulunan ofislerinde faaliyet göstermektedir.
Grant Thornton araştırmalarında, gerçekleştirilen herbir görüşme için UNICEF’e 5 usd’lik kaynak ayırılmaktadır. 2011 sonunda 57.500 usd olarak gerçekleşen bu bedel, toplamda 200.000 usd’yi bulmuştur.