-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Vergi Planlaması Hizmetleri
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetleri
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi Eğitimi
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Diğer Vergi Hizmetleri
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Genel Muhasebe Hizmetleri
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
Risk Yönetimi Hizmetleri
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Kamu Politikaları Danışmanlığı
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Kurumsal Finansman Hizmetleri
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Belgelendirme Hizmetlerimiz
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Olimpiyatlara Ev Sahipliği Yapıyorum, Gelecek Yabancı Yatırımlarda Artış Bekliyorum
Grant Thornton’un son araştırması, Londra’da başlayan 2012 Yaz Olimpiyatları ile eşzamanlı olarak yöneticilerin büyük spor organizasyonlarına bakışını inceliyor.
İlk olarak milattan önce Antik Yunan kültüründe ortaya çıkan ve dinsel kutlama amacıyla Olimpia Dağı’nda gerçekleştirilen olimpiyat oyunlarının bugünkü modern düzenlemesine kavuşması 1896 yılına rastlıyor. Citius, altius, fortius yani daha hızlı, daha yüksek, daha güçlü şeklinde slogana sahip olan oyunlarda amaç kazanmak değil, her zaman daha iyisini ortaya koymak. Olimpiyatlar ve diğer büyük spor organizasyonları, sporcular için olduğu kadar aday şehirler, o şehirlerde yaşayanlar ve ülke ekonomisi için de büyük önem ifade ediyor. Londra’nın 3. kez ev sahipliği yaptığı ve İstanbul’un 2020 oyunları için adaylığını koyduğu olimpiyatlar, 27 Temmuz Cuma günü başladı. Grant Thornton, bu yeni araştırmasıyla, C seviye yöneticilerin büyük spor organizasyonlarına bakış açısını ortaya koyuyor.
Türkiye’de, büyük spor organizasyonlarına ev sahipliği yapmanın yabancı yatırım çekmek açısından önemli olduğunu düşünenler katılımcıların %25’i, önemsiz diyenler ise %58.
|
Büyük spor etkinliklerine ev sahipliği yapmanın, yabancı yatırım fırsatları çekmek açısından ne derece önemli olduğunu düşünüyorsunuz ? |
|||||
1. Çok önemli |
2. Önemli |
3. Etkisiz |
4. Önemsiz |
5. Çok önemsiz |
1+2 |
|
Türkiye |
12% |
12% |
10% |
4% |
54% |
24% |
BRIC |
12% |
42% |
30% |
12% |
2% |
54% |
Avrupa Birliği |
11% |
31% |
15% |
19% |
18% |
42% |
G7 |
10% |
26% |
16% |
18% |
17% |
36% |
Latin Amerika |
25% |
49% |
17% |
3% |
6% |
74% |
Kuzey Amerika |
12% |
32% |
19% |
17% |
18% |
44% |
Global |
12% |
31% |
19% |
16% |
13% |
43% |
BRIC ülkeleri ve Latin Amerika ülkeleri gibi gelişmekte olan ülkeler, yabancı yatırım fırsatlarını çekmesi açısından, uluslararası spor organizasyonlarına ev sahipliği yapmanın önemli olduğuna daha çok inanıyor. Latin Amerika’da çok önemli ve önemli diyenler % 74’lük bir grup iken BRIC ülkelerinde %54. Gelişmiş ülkelerde ise sırasıyla; Avrupa Birliği ülkelerinde %42, G7 ülkelerinde %36 ve Kuzey Amerika ülkelerinde %44. Türkiye’de tablo daha farklı. Büyük spor organizasyonlarına ev sahipliği yapmanın önemsiz ve çok önemsiz olduğunu düşünenler %58’lik bir grup. Önemli ve çok önemli bulduklarını belirtenler ise %24. Rapor sonuçlarını değerlendiren Grant Thornton Türkiye Bağımsız Denetim Ortaklarından Emre Halit, ‘Büyük spor organizasyonlarına ev sahipliği yapmanın, etkinlikler öncesi ev sahibi şehirde ciddi bir altyapı iyileştirmesi ve yeni tesis ilavesi çalışmalarını gerektirdiğini fakat sonrasında bilet, sponsorluk, reklam gibi gelirlerin yanı sıra ev sahibi ülke ve şehre sunduğu tanıtım imkanı dolayısı ile eşsiz bir turizm ve yatırım olanağı yarattığını ifade ediyor. Londra 2012 Yaz Olimpiyatları'na 10.250 sporcu katılmasının beklendiğini hatırlatan Halit, İngiltere’nin, Londra Olimpiyatları için 9.345 milyar £’lik bir bütçe öngördüğünü, bu bütçenin şu ana kadar 11.5 milyar £ olarak gerçekleştiğini, diğer taraftan, önümüzdeki dört yıl içinde 13 milyar £’lik bir gelir beklediğini ve bunun 6 milyar £’lik bir bölümünün yabancı yatırımcılar kanalıyla geleceğinin tahmin edildiğini sözlerine ekliyor.
Yakın zamanda ev sahipliği yapanlar ve kısa süre içinde yapacak olanlar, potansiyel yatırım getirileri konusunda büyük beklenti içinde.
Grant Thornton’un araştırmasına İngiltere’den katılan iş dünyası temsilcilerinin %61’lik bir kısmı, 2012 Olimpiyatları'na yapmakta oldukları ev sahipliğinin yeni yatırım fırsatları getireceğini düşünüyor. (Avrupa Birliği ortalamasının %42 olduğunu düşünecek olursak İngiltere, diğer Birlik üyesi ülkelere kıyasla oldukça iyimser) 2014 Dünya Kupası ve 2016 Olimpiyat Oyunları’na ev sahipliği konusunda aday olan Brezilya’da pozitif beklenti içinde olanlar %83’lük bir grup. 2012 Avrupa Futbol Şampionası’na ev sahipliği yapan Polonya’da ve 2010 Dünya Kupası’na ev sahipliği yapan Güney Afrika’da ise sırasıyla %82 ve %78.
Türk şirketlerde spor faaliyetlerinde amaç çalışan motivasyonu ve zihin/beden sağlığı iken, global ortalamada spor faaliyetlerinden beklentiler, daha çok kurumsal temsil, marka bilinirliği ve çalışan sağlığı/motivasyonu odaklı.
Şirketlerin spora bakış açılarını inceleyen araştırma Türk şirketlerinin %72’sinde bir spor aktivitesi bulunmadığını ortaya koyuyor. Bunun dışında, %14’lük bir grup, çalışan motivasyonu ve yan fayda kapsamında spor aktiviteleri düzenlerken, %12’lik bir grubun önceliği çalışan sağlığı ile zihin ve beden iyiliğini sağlamak. Bunların dışında, %6’lık bir grup konuya marka bilinirliğini arttırmaya yönelik reklam/sponsorluk amaçlı olarak yaklaşıyor. Avrupa Birliği ülkelerinde temel amaç yerel platformda veya genel hedef kitleye yönelik marka bilinirliğini arttırmak ki bu grup %44’lük bir orana işaret ediyor. %15’lik bir grup mevcut müşteriler ile iletişim odaklı kurumsal temsil amacındayken, %13’lük bir grup çalışanlar arasında ekip ruhu yaratmak amacıyla sportif aktivite imkanı sunuyor ve yine %13’lük bir grup çalışanların zihinsel ve bedensel sağlığı açısından konuyu ele alıyor.
|
Şirketiniz hangi amaçlarla sportif faaliyetlerde bulunuyor ? |
||||||||
1. Yeni iş imkanları/yeni müşteriler kazanma amaçlı olarak kurumsal temsil |
2. Mevcut müşterilerle ilişkileri sürdürmek/ kuvvetlendirmek için kurumsal temsil |
3. Çalışanlar arasında ekip ruhu geliştirmek |
4. Çalışanlar için motivasyon ve yan fayda kapsamında |
5. Çalışan sağlığı ile zihin/beden iyiliği için |
6. Marka bilinirliğini arttırmak için reklam/sponsorluk odaklı |
7. Yerel platformda iyiniyet göstergesi olarak reklam /sponsorluk odaklı |
8. Diğer |
9. Hiçbirisi/ spor aktivitesi yok |
|
Türkiye |
4% |
4% |
2% |
14% |
12% |
6% |
4% |
|
72% |
BRIC |
12% |
17% |
20% |
23% |
21% |
12% |
8% |
3% |
24% |
Avrupa Birliği |
11% |
15% |
13% |
9% |
13% |
22% |
22% |
6% |
45% |
G7 |
11% |
14% |
13% |
12% |
15% |
14% |
21% |
5% |
53% |
Latin Amerika |
13% |
15% |
19% |
23% |
23% |
15% |
13% |
4% |
47% |
Kuzey Amerika |
12% |
17% |
14% |
12% |
19% |
9% |
21% |
6% |
56% |
Global |
11% |
16% |
16% |
15% |
17% |
16% |
19% |
4% |
44% |
Araştırma sonuçlarını değerlendiren Emre Halit, sporun her türlüsünün şirket içinde ve dışında yapıcı etkileri olduğunu, gerek şirket içinde ekip ruhu ve aidiyet yaratmak konusunda, gerekse şirket dışında marka bilinirliği yaratmak, yeni iş imkanlarına götürecek yeni iletişim olanakları yaratmak, mevcut müşteriler ile ilişkileri sağlamlaştırmak ve çalışanların zihinsel ve bedensel sağlıklarına katkıda bulunmak açısından yapıcı etkileri olduğunu ifade ediyor. 2020 Olimpiyatları'na aday olan İstanbul’un önünde de uzun ve zorlu bir hazırlık ve eleme süreci olduğunu belirterek; Roma, Madrid ve Tokyo’nun güçlü rakipler olmakla beraber, İstanbul’un altyapı ve kapasitede bu şehirlerden geri kalmadığını, adaylığın gerçeğe dönüşmesi için Londra’da yarışlara katılacak olan sporcularımıza büyük görev düştüğünü belirtiyor. Aday kentlerin yarışında, daha önceki olimpiyatlarda kazanılmış madalya sayısının da bir kriter olarak ele alındığını ifade eden Halit, tüm sporcularımıza başarılar diliyor.
Emre Halit’in fotoğrafına ulaşmak için tıklayınız.
Araştırma dahil olan ülkeler listesi (Alfabetik olarak):
Almanya, Amerika, Arjantin, Avustralya, BAE, Belçika, Botsvana, Brezilya, Çin, Danimarka, Ermenistan, Filipinler, Finlandiya, Fransa, Güney Afrika, Gürcistan, Hindistan, Hollanda, Hong Kong, İngiltere, İrlanda, İspanya, İsveç, İsviçre, İtalya, Japonya, Kanada, Malezya, Meksika, Peru, Polonya, Rusya, Singapur, Şili, Tayland, Tayvan, Türkiye, Vietnam, Yeni Zelanda, Yunanistan
Ülke grupları:
BRIC |
: |
Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin |
Avrupa Birliği |
: |
Belçika, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, İrlanda, İtalya, Hollanda, Polonya, İspanya, İsveç, İngiltere |
G7 |
: |
Kanada, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, İngiltere, Amerika |
Latin Amerika |
: |
Arjantin, Brezilya, Şili, Meksika |
Kuzey Amerika |
: |
Kanada, Amerika |
|
Daha fazla bilgi için:
Hilal Baltacı
Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü
Tel : 0212 373 00 00 - 122 / 0530 979 66 55
E-mail : hilal.baltaci@gtturkey.com
Grant Thornton hakkında:
Grant Thornton Türkiye, 100’ün üzerinde ülkede, 30.000’i aşkın personeli ile denetim, vergi ve özel danışmanlık hizmetleri sunan Grant Thornton International’ın Türkiye ofisi olup, kamu ve özel sektörde faaliyet gösteren, farklı büyüklükte birçok müşteriye hizmet vermektedir. Merkez ofisi İstanbul’da bulunan Grant Thornton Türkiye, Ankara, İzmir ve Bursa’da bulunan ofislerinde faaliyet göstermektedir.
Grant Thornton araştırmalarında, gerçekleştirilen herbir görüşme için UNICEF’e 5 usd’lik kaynak ayırılmaktadır. 2011 sonunda 57.500 usd olarak gerçekleşen bu bedel, toplamda 200.000 usd’yi bulmuştur.