-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Vergi Planlaması Hizmetleri
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetleri
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi Eğitimi
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Diğer Vergi Hizmetleri
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Genel Muhasebe Hizmetleri
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
Risk Yönetimi Hizmetleri
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Kamu Politikaları Danışmanlığı
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Kurumsal Finansman Hizmetleri
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Belgelendirme Hizmetlerimiz
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Grant Thornton’un 40 ülkede gerçekleştirdiği ‘Alternatif yakıtlı araçlar’ konulu araştırma sonuçlandı. Yüksek seyreden benzin fiyatları, şirket yöneticilerini alternatif yakıtlı araçlara doğru itiyor.
Brent petrol fiyatının 100 dolar üzerinde devam eden seyri küresel ekonomi liderlerini alternatif yakıtlı*** araçları yeni bir seçenek olarak düşünmeye itiyor. Grant Thornton’un araştırması, Dünya çapında 6.000 C seviye yönetici ile yapıldı ve bunların 100’ü Türkiye’den katıldı. Araştırma sonuçları, her dört katılımcıdan birinin alternatif yakıtlı araçlara yöneldiğini veya yönelmeyi düşündüğünü ortaya koyuyor. Çoğunluğun yöneldiği bu girişimin temel nedeni olarak yüksek petrol fiyatlarının sebep olduğu maliyetleri azaltmak. Katılımcıların %24’ü, şirketleri için alternatif yakıtlı araçlara yönelmeye başladıklarını veya başlamak üzere planlar içinde olduklarını belirtiyor. Bu aşamada, gelişmiş olan ülkeler ile gelişmekte olan ülkeler arasında belirgin bir fark göze çarpıyor. Alternatif yakıtlı araca yönelmeyi düşünen yöneticiler G7 ülkelerinde %28 olarak öne çıkarken, BRIC ülkelerinde bu oran %15 civarında seyrediyor. Türkiye’den gelen cevap ise hayli iddalı. Katılımcıların yarıya yakını (%46), alternatif yakıtlı araç seçeneğini en azından düşündüklerini ifade ediyorlar. Rapor sonuçlarını değerlendiren Grant Thornton Türkiye ortaklarından Ramis Uzunoğlular, Türkiye’de ortaya çıkan sonucun, şaşırtıcı gibi görünsede aslında gerçeği yansıttığını, Türkiye’nin, 2,39 milyon LPG’li araçla dünya LPG’li araç lideri olduğunun altını çiziyor. LPG’li araç kullanımı konusunda, Türkiye’nin hemen ardından 2.33 milyon araçla Polonya ve 2,3 milyon araçla Güney Kore geliyor.
İşyerinizde alternatif yakıtlı araçlar kullanıyor musunuz veya kullanmaya yönelik planlar yapıyor musunuz ? |
|
Türkiye |
46% |
G7 |
28% |
Kuzey Amerika |
26% |
Avrupa Birliği |
21% |
BRIC |
15% |
Global |
24% |
Alternatif yakıtlı filo fikri ardındaki temel etken petrol fiyatları
Yüksek petrol fiyatları ve petrolün temelde ‘doğal bir kaynak’ oluşu ve ‘rezervlerin sonsuz olmaması’, bilim dünyasını alternatif yakıtlı araçlar üretmeye ve ekonomi dünyası temsilcilerini ise, bu alternatifleri ciddi bir şekilde ele alıp değerlendirmeye doğru itiyor. Araştırma katılımcılarının %69’u, alternatif yakıtlı araçları düşünmeleri ardındaki temel etmeni yüksek petrol fiyatları olarak öne sürerken, %62’si maliyet yönetimi, %58’i çevresel sorumluluk ve %55 vergisel muafiyet gibi nedenlerden güç buluyor.
Rapor sonuçlarını değerlendiren Uzunoğlular, ‘Küresel düzlemde oldukça yüksek seyreden petrol fiyatlarının, şirketlerin ve bireysel kullanıcıların yakıt tercihinin ve trafiğe çıkıp çıkmama kararlarının dahi belirleyici faktörü olduğunu’ belirtiyor. Türkiye İstatistik Kurumu, Mart 2012 Motorlu Kara Taşıtları İstatistiklerine göre Türkiye’de trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısının 2012 yılının ilk çeyreğinde, geçen yılın ilk çeyreğine göre %19,8 azalış kaydettiğini ve bu durumun sebepleri arasında yakıt maliyetinin önemli bir etken olabileceğini sözlerine ekliyor. Uzunoğlular, ‘Alternatif yakıtlı araçların daha efektif hale getirilmesi ve hibrit teknolojiye sahip melez araçların daha çok tercih edilmesinin kaçınılmaz olduğunu sözlerine ekliyor.
Alternatif yakıt düşünmeyenlerin temel sebepleri, filo değişim maliyeti ve şarj imkanı/gaz istasyonu gibi altyapı yetersizlikleri
Alternatif yakıtlı araç fikrini hiç düşünmeyenler için bu uzak duruşun ardındaki temel sebep, % 49 ile filo değişim maliyeti. Hemen ardından ise %48 ile şarj etme konusundaki imkansızlıklar ve yetersiz gaz istasyonları konusu var. Katılımcıların %38’i ise kendileri ve ihtiyaçları için uygun bir alternatif olduğuna inanmıyor. Grant Thornton Türkiye ortaklarından Ramis Uzunoğlular, ‘Alternatif yakıtlı araçlara entegrasyonun yüksek maliyeti göz önüne alındığında, daha geniş kitlelerce adaptasyonun maliyeti düşürmeye yönelik teşviklerle mümkün olacağını’ belirtiyor.
Araç tercihinde temel unsurlar olarak güvenilirlik ve güvenlik başı çekiyor.
Katılımcıların %88’i filo tercihlerinde güvenilirlik unsurunun temel belirleyici olduğunu ifade ediyor. Hemen ardından ise %81 ile güvenlik geliyor. %77 ile ücret ve %73 ile yakıt tüketimi en belli başlı faktörler. Bunlar arasında sadece %47’si yakıt tipinin kendileri için belirleyici olduğunu ifade ediyor.
***Alternatif yakıtlar - CNG: Compressed natural gas-sıkıştırılmış doğal gaz, LPG: Liquefied petroleum gas-sıvılaştırılmış petrol gazı, hidrojen, metanol, etanol, biodizel, akülü ve hibrit teknolojili araçlar
Tablolarda belirtilen gruplara dahil olan ülkeler listesi
G7 Kanada, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, İngiltere, Amerika
Kuzey Amerika Amerika, Kanada
Avrupa Birliği Belçika, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, İrlanda, İtalya, Hollanda, Polonya, İspanya,
İsveç, İngiltere
BRIC Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin
Araştırma toplam 40 ülkede gerçekleştirilmiştir. Katılımcı şirketler çok çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren, farklı ölçeklere mensup şirketlerdir. Global ölçekte 6.000, Türkiye’den ise 100 katılımcı araştırmada yer almıştır.
Ramis Uzunoğlular'ın fotoğrafına ulaşmak için tıklayınız.
Daha fazla bilgi için;
Hilal Baltacı
Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü
Tel : 0212 373 00 00 - 122 / 0530 979 66 55
E-mail : hilal.baltaci@gtturkey.com
Editöre not:
Grant Thornton Türkiye, 100’ün üzerinde ülkede, 30.000’i aşkın personeli ile denetim, vergi ve özel danışmanlık hizmetleri sunan Grant Thornton International’ın Türkiye ofisi olup, kamu ve özel sektörde faaliyet gösteren, farklı büyüklükte birçok müşteriye hizmet vermektedir. Merkez ofisi İstanbul’da bulunan Grant Thornton Türkiye, Ankara, İzmir ve Bursa’da bulunan ofislerinde faaliyet göstermektedir.
Grant Thornton araştırmalarında, gerçekleştirilen her görüşme için UNICEF’e 5 usd’lik kaynak ayırılmaktadır. 2011 sonunda 57.500 usd olarak gerçekleşen bu bedel, toplamda 200.000 usd’yi bulmuştur.