-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Vergi Planlaması Hizmetleri
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetleri
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi Eğitimi
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Diğer Vergi Hizmetleri
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Genel Muhasebe Hizmetleri
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
Risk Yönetimi Hizmetleri
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Kamu Politikaları Danışmanlığı
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Kurumsal Finansman Hizmetleri
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Belgelendirme Hizmetlerimiz
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Türkiye Özel Sermaye Fonlarının Hedefindeki Ülke
Grant Thornton araştırması’na göre Türkiye, Özel Sermaye Fonları’nın (PE) yeni gözdelerinden. 20 ülkeden 143 PE ile yapılan araştırma 2011’de yapılan ilkinin tekrarı. Türkiye; Endonezya, Peru ve Kolombiya ile birlikte PE’lerin son dönem hedefleri arasında yer alıyor.
Araştırmaya 143 PE katıldı
Denetim, vergi ve danışmanlık firması Grant Thornton’un dünya genelinde gerçekleştirdiği bu araştırma ilk kez 2011’de yapıldı ve bu yıl ikinci kez düzenlendi. Araştırmada Türkiye’nin yanı sıra, Fransa, Almanya, İtalya, İspanya, İskandinav ülkeleri, İngiltere, Amerika, Kanada, Brezilya, Çin, Hindistan, Güney Afrika, Rusya, Avustralya, Singapur, Vietnam, Birleşik Arap Emirlikleri, Mısır ve Bahreyn’den PE fonları katılımcı olarak yer aldı.
|
2011 |
2012 |
||||
Katılımcı sayısı |
144 |
143 |
||||
AVRUPA |
BRIC |
|||||
|
2012 |
2012 |
|
2012 |
2012 |
|
Fransa |
8 |
18% |
Brazilya / Latam |
9 |
24% |
|
Almanya |
8 |
18% |
Çin / Hong Kong |
9 |
24% |
|
İtalya |
3 |
7% |
Hindistan |
9 |
24% |
|
İspanya |
3 |
7% |
Güney Afrika |
6 |
16% |
|
İskandinav ülkeleri |
5 |
11% |
Rusya |
4 |
11% |
|
İngiltere |
18 |
40% |
|
37 |
100% |
|
|
45 |
100% |
||||
MENA |
||||||
KUZEY AMERİKA |
|
2012 |
2012 |
|||
|
2012 |
2012 |
BAE |
7 |
47% |
|
Kanada |
11 |
37% |
Türkiye |
5 |
33% |
|
Amerika |
19 |
63% |
Mısır |
2 |
13% |
|
|
30 |
100% |
Bahreyn |
1 |
7% |
|
|
15 |
100% |
||||
ASYA PASİFİK |
||||||
|
2012 |
2012 |
||||
Avustralya |
6 |
38% |
||||
Singapur |
6 |
38% |
||||
Vietnam |
4 |
25% |
||||
|
16 |
100% |
||||
Katılımcıların %44’ü, önümüzdeki 12 ay içinde ülkelerindeki PE yatırım aktivitelerinin artacağını düşünüyor.
Euro bölgesinde yaşanan krize rağmen, PE şirketlerinde olumlu bir hava söz konusu. Katılımcıların yarıya yakını (%44) önümüzdeki bir sene içinde ülkelerindeki PE yatırımlarının artacağını beklerken, %43’ü aynı kalacağını, sadece %13’lük bir kesim ise azalacağını beklediğini ifade etti. Rapor sonuçlarını değerlendiren Grant Thornton Türkiye Başkan Yardımcısı Nazım Hikmet, bu sonucun raporun en önemli sonuçlarından birisi olduğunun altını çizdi. ‘Ülkelerdeki PE hareketliliği, ekonomik durumun bir göstergesidir. Eğer %87’lik bir PE grubu, aktiviteler aynı kalacak veya artacak diyorsa, bu olumlu bir göstergedir’ şeklinde görüşlerini ifade etti. ‘Diğer taraftan, 2012 sonuçları 2011 ile kıyaslandığında, artış beklentisi belirtenlerin oranında bu sene 17 puanlık bir düşüş var. Rapor sonuçlarına bakılacak olursa, PE’ler yeni lokasyonlar arayışı içindeler ve yeni yıldız adayları var. Bu adaylar arasında Türkiye’nin özel bir önemi bulunuyor’
Önümüzdeki 12 ay içinde, ülkenizdeki PE yatırım aktivitelerinin ne yönde değişeceğini düşünüyorsunuz ? (%) |
||
|
2011 |
2012 |
Artacak |
61% |
44% |
Aynı kalacak |
33% |
43% |
Azalacak |
6% |
13% |
|
100% |
100% |
Türkiye, en ideal yatırım ülkesi sıralamasında 4. sırada.
Takibe aldıkları ideal pazarlar sorusuna verilen cevaplarda Endonezya, Peru ve Kolombiya, yeni yıldızlar olarak cevapların birçoğunda ortaya çıkıyor. Türkiye ise 4. en cazip yatırım pazarı olarak diğer tüm rakiplerini geride bırakıyor.
En önemli işlem kaynağı aile şirketleri/özel işletmeler
Önümüzdeki 12 ay içindeki en önemli işlem kaynağı sizin için neler olacak sorusuna gelen yanıtlarda PE fonlarının neredeyse tamamı (%98) aile şirketleri/özel işletmeler cevabını verirken, %70’i ikincil işlemler, %30’u ise kurumsal elden çıkarmalar olarak yanıt veriyor. Sadece %6’lık bir kesim ise kamu sektörü olarak cevap veriyor.
İletişim... Herşeyin başında olduğu gibi, uygun hedef şirketlerin tanımlanması ve işlem başarısında da bir numaralı faktör
Grant Thornton’un araştırmasındaki bir diğer soru, uygun hedeflerin tanımlanması ve işlemlerin başarı ile tamamlanmasındaki en temel faktörler. Katılımcıların yarıya yakını (%47) bu soruya kurumsal/girişimci iletişim ağı cevabını verirken %28’i geçmiş deneyimler/ün, %27’si danışmanlık ilişkileri ve %24’ü sektör deneyimi cevabını veriyor. Bu sonucu değerlendiren Grant Thornton Türkiye Başkan Yardımcısı Nazım Hikmet, bulundukları ülkedeki kültürü bilen, patron bakış açısını anlayan ve geniş bir iletişim ağına sahip olan PE fonlarının işlem sonuçlandırmak ve yatırımdaki geri dönüş konusunda her zaman daha avantajlı olduklarını ifade ediyor.
Ülkenizde, uygun hedefleri tanımlamak ve işlemi gerçekleştirebilmek için en temel başarı faktörleri hangileridir ? (%) |
||
|
2011 |
2012 |
Kurumsal/girişimci iletişim ağı |
53% |
47% |
Geçmiş deneyimler/ün |
22% |
28% |
Danışmanlık ilişkileri |
27% |
27% |
Sektör deneyimi |
24% |
24% |
Lokal mevcudiyet |
23% |
20% |
Fiyat |
18% |
18% |
Katma değer sunan teklif |
17% |
16% |
Yönetim ile kimya uyumu |
7% |
15% |
Sermayeye erişim |
14% |
10% |
Stratejik farklılaşma |
1% |
8% |
Hız |
3% |
3% |
İşlem süreç yönetimi |
13% |
1% |
Tüketici ürünleri ve sağlık, yatırımlar konusunda en aktif olacak olan sektörler
Fonların yatırım planları arasındaki belli başlı sektörler sorusuna gelen cevaplarda ise %38’erlik oranlar ile tüketici ürünleri ve sağlık başı çekiyor. Hemen ardından %31 ile hizmet sektörü ve %24 ile endüstriyel üretim sektörleri ilk dördü paylaşıyor. Daha üst sıralarda görmeyi beklediğimiz enerji, altyapı ve gayrimenkul&inşaat sektörleri ise son üç sırada. Rekabet konusunda ise katılımcıların %100’ü en büyük rekabetin yerel PE fonları ile yaşanacağını belirtirken, %60’ı sektörel alıcılar, %47’si ise uluslararası fonlarla yaşanacağı doğrultusunda görüşlerini ifade ediyor.
Önümüzdeki 12 ay içinde ağırlıklı olarak hangi sektörlere yatırım yapmayı planlıyorsunuz ? (%) |
||
|
2011 |
2012 |
Tüketici ürünleri |
52% |
38% |
Sağlık |
27% |
38% |
Hizmet |
34% |
31% |
Endüstriyel üretim |
30% |
24% |
Finansal hizmetler |
11% |
14% |
Eğitim |
11% |
11% |
Teknoloji, medya, telekomunikasyon |
12% |
10% |
Gıda ve endüstriyel tarım |
8% |
9% |
Doğal kaynaklar |
11% |
8% |
Yazılım ve bilgi işlem |
6% |
8% |
Enerji |
10% |
6% |
Altyapı |
10% |
5% |
Gayrimenkul & inşaat |
6% |
3% |
Hedef pazarı cazip kılan en temel faktör ekonomik büyüme
Nazım Hikmet’e göre; ‘Hedef pazarı cazip hale getiren faktörler şaşırtıcı olmadığı gibi Türkiye’yi işaret eder nitelikte’. Araştırma sonuçlarına göre, bir pazarı ideal yapan başlıca faktör %34 ile ekonomik büyüme. Katılımcıların %15’i nüfus yapısını belirtirken, %13’ü pazar büyüklüğünü işaret ediyor. Hikmet, değerlendirmesinde ‘Türkiye’nin, Euro bölgesi krizle boğuşurken 2011 ve 2012’de sergilediği büyüme, pazar büyüklüğü ve yatırım imkanları bolluğu ile genç ve tüketen nüfus yapısı ile ideal bir aday olduğunu’ ifade ediyor.
Bir pazarı cazip kılan faktörler nelerdir ? (%) |
||
|
# |
% |
İş kültürü benzerlikleri |
9 |
6% |
Para birimi |
0 |
0% |
Borçlanma imkanı |
2 |
1% |
Nüfus yapısı |
22 |
15% |
Zordaki işletmelerden doğan fırsatlar |
3 |
2% |
Ekonomik büyüme |
48 |
34% |
Mevcut ilişkiler ağı |
2 |
1% |
Kendi pazarındaki verimsizlik |
7 |
5% |
Altyapı |
2 |
1% |
İşgücü |
1 |
1% |
Düşük PE nüfuzu |
14 |
10% |
Pazar büyüklüğü |
19 |
13% |
Doğal Kaynaklar |
1 |
1% |
Politik gelişmeler |
4 |
3% |
Fiyatlandırma |
6 |
4% |
Özelleştirme fırsatları |
1 |
1% |
Kanunlar |
1 |
1% |
Eşzaman dilimi |
1 |
1% |
İstikrar |
13 |
9% |
Intikal konuları |
4 |
3% |
%53’lük bir kesim bölgelerinin ekonomik geleceği hakkında olumlu beklenti içinde.
Katılımcıların %6’sı, bölgelerindeki ekonomik görünüm için çok pozitif beklenti içinde olduğunu belirtirken, %47’si pozitif bir beklenti içinde olduğunu ifade ediyor. Olumsuzlar ise %19 ile negatifler ve çok negatiflerin toplamı. 2011 sonuçları ile kıyaslandığında olumluların oranında düşüş var. 2011’de %63’lük bir kesim olumlu iken, 2012’de %53’lük bir kesim pozitif olduğunu belirtiyor. Bir diğer soruda ise, %87’lik bir grup tamzamanlı portföy yönetim ekipleri olmadığını belirtirken, %37’lik bir kesim böyle bir ekibe sahip olduğunu ifade ediyor.
Bölgenizde, önümüzdeki 12 aylık ekonomik görünüm için ne derece pozitifsiniz ? (%) |
||
|
2011 |
2012 |
Çok pozitif |
10% |
6% |
Pozitifi |
53% |
47% |
Nötr |
30% |
29% |
Negatif |
7% |
15% |
Çok negatif |
0% |
4% |
|
100% |
100% |
Stratejik girdi, finansal planlama ve insan kaynakları PE’lerin şirketlere sunduğu en temel katkılar
Hikmet’in değerlendirmesine göre PE uzmanları adeta birer şirket doktoru gibi. Yatırımlarının değerini artırmak konusunda son derece profesyoneller ve giriş yaptıkları şirketlerde köklü ve yapıcı değişimlere zemin hazırlıyorlar. Bu doğrultuda, araştırma sorularından bir diğeri yatırım yapılan şirketlere sunulan en temel katkılar. Bu noktada %59, %41 ve %41’lik oranlarla stratejik girdi, finansal planlama ve insane kaynakları başı çekiyor.
Yatırım yaptığınız şirketlere sunduğunuz en temel üç katkı nedir ? (%) |
||
|
2011 |
2012 |
Stratejik girdi |
45% |
59% |
Finansal planlama |
35% |
41% |
İnsan kaynakları |
29% |
41% |
Yönetim |
13% |
28% |
M&A |
26% |
26% |
Operasyonel girdi |
25% |
21% |
Profesyonellik |
17% |
20% |
İletişim ağına erişim |
9% |
18% |
Sermayeye erişim |
1% |
15% |
Uluslararasılaşma |
8% |
14% |
Koçluk |
7% |
10% |
Çıkış planlaması |
6% |
8% |
Banka ilişkileri yönetimi |
2% |
5% |
Maliyet kontrolü |
8% |
3% |
Gözetim |
4% |
1% |
Sektör bilgisi |
3% |
1% |
Kudos |
1% |
1% |
Yenilikçilik |
1% |
0% |
Araştırma sorularından bir diğeri de PE’lerin çıkış planlarına ışık tutuyor. Katılımcıların %66’sı bölgelerindeki çıkışların artacağını belirtirken, %54’ü aynı kalacağını, %20’si ise çıkışların azalacağını ifade ediyor. En çok beklenen çıkış yöntemleri ile ilgili olarak ise, %84’lük bir grup ticari satışları ifade ederken, %58 ikincil işlemler, %10 ise halka arz yöntemini öngörüyor. Katılımcıların %67’si yatırımlarının değerini artıran temel faktörün işletmede sağlayacakları performans iyileştirmesi olduğunu belirtirken, %45’i pazar büyümesi ve %29’u M&A yoluyla değer artışını ifade ediyor. Diğer bir soru da mevcut sermaye ortamına bakışı ifade ediyor. Mevcut sermaye artırımı ortamını çok pozitif ve pozitif bulanlar katılımcıların %12’si; diğer taraftan %72’lik bir grup ise negatif ve çok negatif olduğunu düşünüyor. PE’ler önündeki temel zorluklar başlıklı bölümde ise %34 ile kanunlar ve yine %34 ile makro ekonomik koşullar birinci sırayı paylaşıyor. %24 ile rekabet koşulları bir diğer temel zorluk olarak değerlendiriliyor.
Daha fazla bilgi için;
Hilal Baltacı
Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü
Tel : 0212 373 00 00 /122 – 0530 979 66 55
E-mail : hilal.baltaci@gtturkey.com
Editöre not:
Grant Thornton Türkiye, 100’ün üzerinde ülkede, 30.000’i aşkın personeli ile denetim, vergi ve özel danışmanlık hizmetleri sunan Grant Thornton International’ın Türkiye ofisi olup, kamu ve özel sektörde faaliyet gösteren, farklı büyüklükte birçok müşteriye hizmet vermektedir. Merkez ofisi İstanbul’da bulunan Grant Thornton Türkiye, Ankara ve Bursa'da bulunan ofislerinde faaliyet göstermektedir.
Grant Thornton araştırmalarında, gerçekleştirilen herbir görüşme için UNICEF’e 5 usd’lik kaynak ayırılmaktadır. 2011 sonunda 57.500 usd olarak gerçekleşen bu bedel, toplamda 200.000 usd’yi bulmuştur.