-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Vergi Planlaması Hizmetleri
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetleri
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi Eğitimi
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Diğer Vergi Hizmetleri
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Genel Muhasebe Hizmetleri
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
Risk Yönetimi Hizmetleri
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Kamu Politikaları Danışmanlığı
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Kurumsal Finansman Hizmetleri
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Belgelendirme Hizmetlerimiz
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
Yetkilendirilmiş Yükümlü Statü (YYS) Başvurusu
Gümrük işlemlerinde güvenilir firma statüsü ile yeşil hat, yerinde gümrükleme, %1 teminat kullanımı gibi etkin ve öncelikli gümrük basitleştirmelerinden yararlanılabilmesi için Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü (YYS) başvuru dosyasının hazırlanarak Ticaret Bakanlığı’na başvuru yapılması gerekmektedir.
YYS başvuru dosyanızın hazırlanması ve mevzuata tam uyumu, uzmanlaşmayı ve gümrük tekniğini bilmeyi gerektirmektedir. Gümrük tekniğinden uzak ve yetersiz hazırlanan dosyalar idare tarafından reddedilerek emek, zaman ve para kaybına neden olmaktadır.
Grant Thornton Türkiye olarak gümrük başmüfettişi ve gümrük tandanslı ekibimizle YYS dosyanızı gümrük tekniği ile hazırlayarak, YYS başvuru sürecinden belgenizin teslimine kadar tüm süreci eksiksiz bir biçimde yönetiyoruz.
Bu kapsamda müşterilerimiz için aşağıdaki hizmetleri gerçekleştiriyoruz:
- EK-2 soru formu doldurulması,
- Eksik standartlar ve iş prosedürleri yazılması,
- Başvuru dosyası hazırlanması,
- Bölge Müdürlüğü’ne başvuru yapılması,
- Risk Kontrol Genel Müdürlüğü’nde başvuru takip edilmesi,
- Teftiş Yetkilisi’nin şirketinizde karşılanması ve sunumunuzun birlikte yapılması,
- Belgenizin teslim edilmesi.
Yetkilendirilmiş Yükümlü Statü (YYS) Yıllık Faaliyet Raporu Hazırlanması
YYS sahipleri gümrük işlemlerini yeşil hat veya kendi tesislerinde gerçekleştirmektedir. Bununla birlikte, bu durum bir denetimsizlik durumu olarak düşünülmemelidir. YYS sahipleri, her 12 aylık periyodun ardından gerçekleştirdikleri tüm gümrük işlemlerini ve bunlara ilişkin kayıtları faaliyet raporuna bağlayarak üç ay içerisinde bölge müdürlüğüne sunmak zorundadır.
Tecrübe Sahibi Gümrük Baş Müffetişleri ile Çalışıyoruz…
Grant Thornton Türkiye olarak 20 yılı aşkın tecrübe sahibi gümrük baş müfettişleri ile YYS’nin incelenmesini zorunlu kıldığı mevzuatlar gereği risk analizi yaparak incelenmesi gereken beyannameleri ve hesapları tespit ediyoruz. YYS belgesi kapsamında gerçekleşen gümrük işlemlerinizi denetlemenin yanı sıra tespitlerini faaliyet raporuna bağlayarak bölge müdürlüğüne sunmak üzere firmanıza teslim ediyoruz.
AEO | YYS | Yetkilendirilmiş Yükümlü Statü Başvuru Eğitimleri Veriyoruz
Grant Thornton Türkiye olarak YYS başvurunuzun yapılabilmesi için gümrük ve tedarik zincirine ilişkin eğitimler, çalışanlarınıza Şirketiniz tarafından verilmiş olması gerekmektedir. Grant Thornton Türkiye olarak; başmüfettiş, öğretim görevlisi ve gümrük müşavirlerinden oluşan eğitmen kadromuzla eğitimleri firmanız rahatlığında eksiksiz bir biçimde sunuyoruz.
Her Yıl Tekrarlanması Zorunlu Eğitimler
Değişen mevzuat ve çalışan sirkülasyonu, dış ticaret ve gümrük işlemlerinin gerçekleştirilmesi esnasında risk doğurabilecek durumlar ortaya koymaktadır. Bu risklerin minimuma indirilebilmesi için firma çalışanlarının her yıl dış ticaret ve gümrük konularında eğitime tabi tutulması zorunlu kılınmıştır.
Üç Yılda Bir Tekrarlanması Zorunlu Eğitimler
Tedarik zinciri eğitimlerinin üç yılda bir alınması zorunlu kılınmıştır.
AEO | YYS | Yetkilendirilmiş Yükümlü Statü Dosya Güncellemesi
YYS Belgesi sahibi firmalar, belge almalarını takip eden üçüncü 12 aylık periyodun sonundan itibaren üç ay içerisinde EK-2 soru formunu güncelleyerek bölge müdürlüğüne sunmakla yükümlüdür. Grant Thornton Türkiye olarak deneyimli ekibimiz, belge edinmenizi takip eden 36. ayın sonundan itibaren üç ay içerisinde EK-2 soru formunuzu güncelleyerek Bakanlığa eksiksiz bir biçimde sunmaktadır.