-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Vergi Planlaması Hizmetleri
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetleri
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi Eğitimi
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Diğer Vergi Hizmetleri
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Genel Muhasebe Hizmetleri
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
Risk Yönetimi Hizmetleri
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Kamu Politikaları Danışmanlığı
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Kurumsal Finansman Hizmetleri
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Belgelendirme Hizmetlerimiz
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
2021 yılında Bütçe Kanunu’na göre yurtiçi harcırah tutarları bir önceki yıla göre artmış, maaş katsayıları Ocak ayında değiştiği için maaş dilim tutarları da değişmiştir.
Yurtdışı harcırahlarına ilişkin olarak 30 Ocak 2021 tarihli ve 31380 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 3468 sayılı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ne Yapılacak Yolculuklarda Verilecek Gündeliklere Dair Karar” ile “Yurtdışı Gündeliklerine Dair Karar”da 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren yurtdışında uygulanacak harcırah tutarlarına ilişkin belirleme yapılmış ve söz konusu Karar, 31 Aralık 2020 tarihli ve 31351 (1. Mükerrer) sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan ve 1 Ocak 2021 tarihi itibarıyla yürürlüğe giren 2021 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ve Kamu görevlilerinin mali ve sosyal haklarına ilişkin olarak Hazine ve Maliye Bakanlığı Kamu Mali Yönetim ve Dönüşüm Genel Müdürlüğü’nün 6 Ocak 2021 tarihli ve 27998389-010.06.02-11638 Genelgesi dikkate alınarak yenilenmişti.
Bu defa aynı Genel Müdürlüğün 7 Temmuz 2021 tarihli ve 27998389-010.06.02-421208 sayılı Genelgesi’nde 1 Temmuz 2021-31 Aralık 2021 döneminde geçerli olmak üzere; aylık katsayısının (0,179797), memuriyet taban aylığı göstergesine uygulanacak taban aylık katsayısının (2,814188), iş güçlüğü, iş riski, temininde güçlük ve mali sorumluluk zamlarının aylık tutarlara çevrilmesinde uygulanacak yan ödeme katsayısının ise (0,057019) olarak belirlendiği belirtilmiştir.
Buna göre, 1 Temmuz 2021- 31 Aralık 2021 döneminde geçerli aylık katsayısı, taban aylık katsayısı ve yan ödeme katsayısı değiştiğinden, yurt içi ve yurt dışına gelir vergisinden istisna harcırah tutarlarına göre maaş dilim tutarları değişmiştir.
Buna istinaden, Gelir Vergisi Kanunu'na göre yurtiçi ve yurtdışı vergiden istisna harcırah tutarları aşağıdaki gibi hesaplanmıştır:
1 Temmuz 2021 – 31 Aralık 2021 dönemi vergiden İstisna yurtdışı harcırah tutarları
Brüt aylık tutarı (TL) |
Gelir Vergisinden istisna Gündelik Tutarı |
4.522,26 ve fazlası |
73,50 TL |
4.489,90 - 4.522,25 |
61,65 TL |
4.094,34 - 4.489,89 |
57,55 TL |
3.590,91 - 4.094,33 |
54,05 TL |
2.978,70 - 3.590,90 |
47,65 TL |
2.978,69 ve daha aşağısı |
46,35 TL |
1 Temmuz 2021 – 31 Aralık 2021 dönemi vergiden İstisna yurtdışı harcırah tutarları
01 TEMMUZ 2021 -31 ARALIK 2021 TARİHLERİ ARASI |
||||||
Brüt Aylık Tutarı / Ülkeler ve Para Birimi |
ÜCRET GURUPLARI |
|||||
II. Sütun |
III. Sütun |
IV. Sütun |
V. Sütun |
VI. Sütun |
VII. Sütun |
|
4,522,26 fazlası |
4,489,90- |
4,094,34- |
3,590,91- |
2,978,70- |
2,978.69 |
|
A.B.D. (A.B.D. Doları) |
182 |
146 |
124 |
117 |
110 |
93 |
Almanya (Euro) |
164 |
131 |
111 |
105 |
99 |
83 |
Avustralya (Avustralya Doları) |
283 |
227 |
192 |
181 |
171 |
143 |
Avusturya (Euro) |
166 |
132 |
112 |
106 |
100 |
84 |
Belçika (Euro) |
161 |
128 |
109 |
103 |
97 |
81 |
Danimarka (Danimarka Kronu) |
1,238 |
988 |
838 |
791 |
746 |
627 |
Finlandiya (Euro) |
148 |
119 |
100 |
95 |
90 |
74 |
Fransa (Euro) |
160 |
127 |
108 |
102 |
96 |
81 |
Hollanda (Euro) |
156 |
125 |
106 |
100 |
94 |
80 |
İngiltere(Sterlin) |
115 |
91 |
78 |
74 |
69 |
59 |
İrlanda (Euro) |
155 |
124 |
105 |
99 |
94 |
78 |
İspanya (Euro) |
158 |
126 |
107 |
101 |
95 |
80 |
İsveç(İsveç Kronu) |
1359 |
1,085 |
919 |
867 |
819 |
687 |
İsviçre (İsviçre Frangı) |
283 |
226 |
192 |
181 |
171 |
143 |
İtalya (Euro) |
152 |
122 |
104 |
98 |
92 |
77 |
Japonya (Japon Yeni) |
31,405 |
25,127 |
21,325 |
20,118 |
18,901 |
15,914 |
Kanada (Kanada Doları) |
244 |
195 |
165 |
156 |
147 |
125 |
Kuveyt(Kuveyt Dinarı) |
50 |
40 |
35 |
33 |
31 |
25 |
Lüksemburg (Euro) |
161 |
128 |
109 |
103 |
97 |
82 |
Norveç (Norveç Kronu) |
1,193 |
952 |
808 |
762 |
719 |
604 |
Portekiz (Euro) |
155 |
124 |
105 |
99 |
93 |
78 |
Suudi Arabistan (Suudi A. Riyali) |
617 |
492 |
418 |
395 |
372 |
313 |
Yunanistan (Euro) |
158 |
126 |
107 |
101 |
95 |
80 |
Kosova (Euro) |
123 |
98 |
83 |
78 |
74 |
63 |
Diğer AB Ülkeleri (Euro) |
127 |
101 |
86 |
81 |
76 |
65 |
Diğer Ülkeler (A.B.D. Doları) |
157 |
125 |
106 |
100 |
95 |
80 |
Yurt dışı harcırah uygulamasıyla ilgili olarak ayrıca dikkat edilmesi gereken hususları aşağıdaki gibidir:
- Birden fazla ülkeyi kapsayacak yurt dışı geçici görev yolculuk ve ikametlerde, her ülkedeki kalış süresi için o ülkeye ilişkin gündelik miktarı esas alınacaktır.
- Yurt dışı seyahat ve ikamet süresinin ilk 10 günü için tabloda gösterilen tutarlar %50 fazlasıyla ödenebilecektir.
- Yurt dışındaki seyahat ve ikamet süresinin ilk 10 günü ile sınırlı olmak kaydıyla, yatacak yer temini için fatura karşılığı ödenen tutarın, artırımlı olarak hesaplanan gündelik tutarının %40’ını aşması halinde, aşan kısmın %70’i ayrıca ödenebilecek, ancak ilave olarak ödenecek tutar, yukarıdaki açıklamalar kapsamında ekli tablodaki turtalara göre hesaplanan gündeliklerin %100’ünden fazla olamayacaktır.
Söz konusu Genelge’ye aşağıdaki bağlantı ile ulaşılabilecektir.
Hazine ve Maliye Bakanlığı- 27998389-010.06.02-421208 Sayılı Mali ve Sosyal Haklar Genelgesi
Saygılarımızla