-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Vergi Planlaması Hizmetleri
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetleri
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi Eğitimi
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Diğer Vergi Hizmetleri
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Genel Muhasebe Hizmetleri
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
Risk Yönetimi Hizmetleri
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Kamu Politikaları Danışmanlığı
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Kurumsal Finansman Hizmetleri
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Belgelendirme Hizmetlerimiz
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Hazine ve Maliye Bakanlığı (Gelir İdaresi Başkanlığı) tarafından 21 Aralık 2021 tarih ve 31696 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan 54 Seri Numaralı Motorlu Taşıtlar Vergisi Genel Tebliği ile 01 Ocak 2022 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere Motorlu Taşıtlar Vergisi aşağıdaki şekilde yeniden belirlenmiştir. Buna göre;
197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu’nun 10 uncu maddesinin;
- a) İkinci fıkrasında, “Her takvim yılı başından geçerli olmak üzere önceki yılda uygulanan taşıt değerleri ve vergi miktarları o yıl için Vergi Usul Kanunu hükümleri uyarınca tespit ve ilan olunan yeniden değerleme oranında (2021 yılı için yeniden değerleme oranı yüzde 36,20 (otuz altı virgül yirmi) olarak tespit edilmiş ve 27 Kasım 2021 tarihli ve 31672 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No:533) ile ilan edilmiş bulunmaktadır.) artırılır.” hükmüne,
- b) Dördüncü fıkrasında, “Taşıt değerlerinin hesabında yüz Türk lirasına, ödenmesi gereken vergi miktarlarında ise bir Türk lirasına kadar olan kesirler dikkate alınmaz.” hükmüne yer verilmiştir.
(I) Sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Tarifesi
1 Ocak 2018 tarihinden (bu tarih dahil) sonra kayıt ve tescil edilen otomobil, kaptıkaçtı, arazi taşıtları ve benzeri taşıtlar ile motosikletler aşağıdaki (I) sayılı tarifeye göre vergilendirilir.
Motor Silindir Hacmi (cm³) |
Taşıt Değeri (TL) |
Satır Numarası |
Taşıtların Yaşları ile Ödenecek Yıllık Vergi Tutarı (TL) |
||||
1 -3 yaş |
4 -6 yaş |
7 -11 yaş |
12 -15 yaş |
16 ve yukarı yaş |
|||
1- Otomobil, kaptıkaçtı, arazi taşıtları ve benzerleri |
|||||||
1300 cm³ ve aşağısı |
70.600’ü aşmayanlar |
1 |
1.313 |
916 |
512 |
386 |
136 |
70.600’ü aşıp 123.700’ü aşmayanlar |
2 |
1.443 |
1.007 |
562 |
426 |
150 |
|
123.700’ü aşanlar |
3 |
1.576 |
1.098 |
615 |
465 |
162 |
|
1301-1600 cm³ e kadar |
70.600’ü aşmayanlar |
4 |
2.287 |
1.715 |
995 |
703 |
270 |
70.600’ü aşıp 123.700’ü aşmayanlar |
5 |
2.517 |
1.887 |
1.095 |
771 |
295 |
|
123.700’ü aşanlar |
6 |
2.746 |
2.058 |
1.192 |
842 |
322 |
|
1601-1800 cm³ e kadar |
177.000’i aşmayanlar |
7 |
4.445 |
3.476 |
2.043 |
1.247 |
483 |
177.000’i aşanlar |
8 |
4.851 |
3.790 |
2.232 |
1.362 |
527 |
|
1801-2000 cm³ e kadar |
177.000’i aşmayanlar |
9 |
7.003 |
5.393 |
3.170 |
1.887 |
742 |
177.000’i aşanlar |
10 |
7.641 |
5.886 |
3.458 |
2.058 |
810 |
|
2001-2500 cm³ e kadar |
221.000’i aşmayanlar |
11 |
10.506 |
7.627 |
4.765 |
2.846 |
1.126 |
221.000’i aşanlar |
12 |
11.462 |
8.320 |
5.197 |
3.106 |
1.228 |
|
2501-3000 cm³ e kadar |
442.300’ü aşmayanlar |
13 |
14.648 |
12.745 |
7.961 |
4.282 |
1.570 |
442.300’ü aşanlar |
14 |
15.982 |
13.902 |
8.686 |
4.672 |
1.713 |
|
3001-3500 cm³ e kadar |
442.300’ü aşmayanlar |
15 |
22.310 |
20.075 |
12.092 |
6.036 |
2.211 |
442.300’ü aşanlar |
16 |
24.340 |
21.898 |
13.191 |
6.583 |
2.415 |
|
3501-4000 cm³ e kadar |
708.000’i aşmayanlar |
17 |
35.078 |
30.291 |
17.838 |
7.961 |
3.170 |
708.000’i aşanlar |
18 |
38.270 |
33.043 |
19.463 |
8.686 |
3.458 |
|
4001 cm³ ve yukarısı |
840.700’ü aşmayanlar |
19 |
57.415 |
43.053 |
25.498 |
11.460 |
4.445 |
840.700’ü aşanlar |
20 |
62.633 |
46.968 |
27.817 |
12.501 |
4.851 |
|
2- Motosikletler |
|||||||
100-250 cm3’e kadar |
245 |
183 |
135 |
83 |
32 |
||
251-650 cm3’e kadar |
506 |
383 |
245 |
135 |
83 |
||
651-1200 cm3’e kadar |
1.306 |
776 |
383 |
245 |
135 |
||
1201 cm3 ve yukarısı |
3.168 |
2.093 |
1.306 |
1.037 |
506 |
(II) Sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Tarifesi
(I) ve (I/A) sayılı tarifelerde yazılı otomobil, arazi taşıtı, kaptıkaçtı ve benzerleri ile motosikletler dışında kalan motorlu kara taşıtları, aşağıdaki (II) sayılı tarifeye göre vergilendirilir.
Taşıt Cinsi ve Oturma Yeri /Azami Toplam Ağırlık |
Taşıtların Yaşları ile Ödenecek Yıllık Vergi Tutarı (TL) |
||
1-6 yaş |
7-15 yaş |
16 ve yukarı yaş |
|
1) Minibüs |
1.570 |
1.037 |
506 |
2) Panel van ve motorlu karavanlar (Motor Silindir Hacmi) |
|||
1900 cm3 ve aşağısı |
2.093 |
1.306 |
776 |
1901 cm3 ve yukarısı |
3.168 |
2.093 |
1.306 |
3) Otobüs ve benzerleri (Oturma Yeri) |
|||
25 kişiye kadar |
3.965 |
2.368 |
1.037 |
26-35 kişiye kadar |
4.755 |
3.965 |
1.570 |
36-45 kişiye kadar |
5.292 |
4.488 |
2.093 |
46 kişi ve yukarısı |
6.348 |
5.292 |
3.168 |
4) Kamyonet, kamyon, çekici ve benzerleri (Azami Toplam Ağırlık) |
|||
1.500 kg.’a kadar |
1.408 |
935 |
458 |
1.501-3.500 kg’a kadar |
2.851 |
1.652 |
935 |
3.501-5.000 kg’a kadar |
4.283 |
3.565 |
1.408 |
5.001-10.000 kg’a kadar |
4.755 |
4.038 |
1.893 |
10.001-20.000 kg’a kadar |
5.715 |
4.755 |
2.851 |
20.001 kg ve yukarısı |
7.148 |
5.715 |
3.321 |
(IV) Sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Tarifesi
Uçak ve helikopterler (Türkkuşu, Türk Hava Kurumuna ait olanlar hariç) aşağıdaki (IV) sayılı tarifeye göre vergilendirilir.
Taşıt Cinsi ve Azami Kalkış Ağırlığı |
Taşıtların Yaşları İle Ödenecek Yıllık Vergi Tutarı (TL) |
|||||
1 – 3 yaş |
4 – 5 yaş |
6 – 10 yaş |
11 ve yukarı yaş |
|||
Uçak ve helikopterler |
||||||
1.150 kg’a kadar |
26.545 |
21.225 |
15.916 |
12.730 |
||
1.151 – 1.800 kg’a kadar |
39.825 |
31.851 |
23.887 |
19.108 |
||
1.801 – 3.000 kg’a kadar |
53.108 |
42.483 |
31.851 |
25.482 |
||
3.001 – 5.000 kg’a kadar |
66.391 |
53.108 |
39.825 |
31.851 |
||
5.001 – 10.000 kg’a kadar |
79.675 |
63.736 |
47.795 |
38.230 |
||
10.001 – 20.000 kg’a kadar |
92.957 |
74.360 |
55.762 |
44.597 |
||
20.001 kg. ve yukarısı |
106.236 |
84.980 |
63.736 |
50.986 |
||
(I/A) Sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Tarifesi
31 Aralık 2017 tarihinden (bu tarih dahil) önce kayıt ve tescil edilen otomobil, kaptıkaçtı, arazi taşıtları ve benzeri taşıtlar, 197 sayılı Kanun’un Geçici 8 inci maddesinde düzenlenen (I/A) sayılı tarifeye göre vergilendirilir.
Motor Silindir Hacmi (cm³) |
Taşıtların Yaşları ile Ödenecek Yıllık Vergi Tutarı (TL) |
||||
1-3 yaş |
4-6 yaş |
7-11 yaş |
12-15 yaş |
16 ve yukarı yaş |
|
Otomobil, kaptıkaçtı, arazi taşıtları ve benzerleri |
|||||
1300 cm³ ve aşağısı |
1.313 |
916 |
512 |
386 |
136 |
1301-1600 cm³ e kadar |
2.287 |
1.715 |
995 |
703 |
270 |
1601-1800 cm³ e kadar |
4.042 |
3.157 |
1.860 |
1.132 |
438 |
1801-2000 cm³ e kadar |
6.368 |
4.903 |
2.882 |
1.715 |
676 |
2001-2500 cm³ e kadar |
9.550 |
6.933 |
4.332 |
2.587 |
1.023 |
2501-3000 cm³ e kadar |
13.318 |
11.585 |
7.237 |
3.891 |
1.428 |
3001-3500 cm³ e kadar |
20.282 |
18.250 |
10.992 |
5.486 |
2.012 |
3501-4000 cm³ e kadar |
31.891 |
27.537 |
16.217 |
7.237 |
2.882 |
4001 cm³ ve yukarısı |
52.195 |
39.140 |
23.180 |
10.416 |
4.042 |
Söz konusu Tebliğ’e aşağıdaki bağlantı yoluyla ulaşılabilecektir.
Motorlu Taşıtlar Vergisi Genel Tebliği (Seri No:54)
Saygılarımızla