-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Vergi Planlaması Hizmetleri
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetleri
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi Eğitimi
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Diğer Vergi Hizmetleri
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Genel Muhasebe Hizmetleri
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
Risk Yönetimi Hizmetleri
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Kamu Politikaları Danışmanlığı
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Kurumsal Finansman Hizmetleri
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Belgelendirme Hizmetlerimiz
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
01.05.2024 tarih ve 32533 no.lu Resmî Gazetede yayımlanan 8434 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile Gelir Vergisi Kanunun Geçici 67’nci maddesinde yer alan bazı kazanç ve iratlardan yapılacak stopaj oranları artırılmıştır.
Böylece, Gelir Vergisi Kanunu’nun geçici 67’nci maddesinde yer alan
- 0-6 ay vadeli mevduat faiz kazancında stopaj %7,5, (önceki %5)
- 6-12 ay vadeli mevduatta stopaj %5, (önceki %3)
- 1 yıldan uzun vadeli mevduatta stopaj %2,5, (önceki %0)
- Kazancı istisna olan bazı fonlardaki (önceki %0) stopaj %7,5’a yükseltilmiştir.
Yayımlanan Karar ile stopaj oranlarının yer aldığı 2006/10731 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı’nda yapılan değişiklikler aşağıdaki gibidir.
1. Geçici Madde 2: 31.07.2024 tarihine kadar (bu tarih dahil) vadesiz ve özel cari hesaplara ve bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih ile 31.07.2024 tarihleri arasında açılan ve vadesi bu tarihler arasında yenilenen hesaplara ödenecek faizler ve kar paylarına, 1’nci maddenin birinci fırkasının (d) bendinin (2) ve (3) numaralı alt bentlerinde yer alan oranlar aşağıdaki şekilde uygulanır.
a. (2) Mevduat faizlerinden;
i. Vadesiz ve ihbarlı hesaplar ile 6 aya kadar (6 ay dahil) vadeli hesaplara %7,5
ii. 1 yıla kadar (1 yıl dahil) vadeli hesaplarda %5
iii. 1 yıldan uzun vadeli hesaplarda %7,5
iv. Enflasyon oranına bağlı olarak değişken faiz oranı uygulanan 1 yıldan uzun vadeli hesaplarda %0
b. (3) Katılım Bankaları tarafından katılma hesabı karşılığında ödenen kar paylarında;
i. Vadesiz, ihbarlı ve özel cari hesaplar ile 6 aya kadar (6 ay dahil) vadeli hesaplara %7,5
ii. 1 yıla kadar (1 yıl dahil) vadeli hesaplara %5
iii. 1 yıldan uzun vadeli hesaplarda %2,5
iv. Kur Korumalı vadeli katılma hesapları ile döviz cinsinde katılım fonu hesaplarından dönüşüm kuru üzerinden Türk lirasına çevrilen katılma hesaplarına %0
v. Altın Cinsinden katılım fonu hesaplarında dönüşüm fiyatı üzerinden Türk lirasına çevrilen katılma hesaplarına %0
2. Aynı kararın Geçici 3’ncü maddesinin;
a. Birinci fıkrasında belirtilen, bankalar tarafından ihraç edilen tahvil ve bonolardan elde edilen gelir ve kazançlar ile fon kullanıcısının bankalar olduğu varlık kiralama şirketleri tarafından ihraç edilen kira sertifikalarından elde edilen gelir ve kazançlara uygulanacak olan stopaj oranları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
i. Vadesi 6 aya kadar (6 ay kadar) olanlara sağlanan gelirlerden %7,5
ii. Vadesi 1 yıla kadar (1 yıl dahil) olanlara sağlanan gelirlerden %5
iii. Vadesi 1 yıldan uzun olanlara sağlanan gelirlerden %2,5
iv. 6 aydan az süreyle (6 ay dahil) elde tutulanların elden çıkarılmasından doğan kazançlardan %7,5
v. 1 yıldan az süreyle (1 yıl dahil) elde tutulanların elden çıkarılmasından doğan kazançlardan %5
vi. 1 yıldan fazla süreyle elde tutulanların elden çıkarılmasından doğan kazançlardan %2,5
b. İkinci fıkrasında yer alan “30.04.2024” ibaresi “31.07.2024” şeklinde, “%0” ibaresi “%7,5” şeklinde değiştirilmiştir. Böylece, 23.12.2020 tarihinden 31.07.2024 tarihine kadar iktisap edilecek fonların kazançlarına ilişkin stopaj oranları aşağıdaki gibi olmuştur:
i. Değişken, karma, eurobond, dış borçlanma, yabancı, serbest fonlar ile unvanında “döviz” ifadesi geçen yatırım fonlarından elde edilen gelir ve kazançlara %10,
ii. Değişken, karma, eurobond, dış borçlanma, yabancı, serbest fonlar ile unvanında “döviz” ifadesi geçen yatırım fonları hariç olmak üzere, yatırım fonlarından elde edilen gelir ve kazançlara %7,5
3. Aynı Kararın Geçici 4’ncü maddesinde yer alan “30.04.2024” ibaresi “31.07.2024” şeklinde değiştirilmiştir.
4. Aynı Kararın Geçici 5’nci maddesinde yer alan “30.04.2024” ibaresi “31.07.2024”, “%5” ibaresi “%7,5” olarak değiştirilmiştir.
5. Bu karar yayımı tarihi itibari ile yürürlüğe girmiştir.
Cumhurbaşkanı Kararı bültenimiz ekinde yer almaktadır.
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2024/05/20240501-1.pdf
Saygılarımızla,
Ahmet Cangöz
Ortak | Vergi Bölüm Başkanı