-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Vergi Planlaması Hizmetleri
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetleri
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi Eğitimi
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Diğer Vergi Hizmetleri
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Genel Muhasebe Hizmetleri
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
Risk Yönetimi Hizmetleri
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Kamu Politikaları Danışmanlığı
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Kurumsal Finansman Hizmetleri
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Belgelendirme Hizmetlerimiz
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Grant Thornton'un 44 ülkede, 3.500 yönetici ile gerçekleştirdiği araştırmaya göre; BRIC ülkeleri ekonominin yeni lokomotifi olmaya aday. Sınır ötesi birleşme ve satın alma (B&S) planları, Amerika ve Avrupa'da önceki yılın sonuçları ile aynıyken, BRIC ülkelerinde dikkat çekici artış söz konusu.
Sınır ötesi B&S planlarında; globalde 6, BRIC ülkelerinde 7 puanlık artış
Global ölçekte, 2012 yılında sınır ötesinde B&S yolu ile büyüme planlayan şirket oranı %33 iken, 2013’te bu oran %39’a çıkmış durumda, 6 puanlık bir artış söz konusu. Avrupa ve Amerika’dan son iki yılda gelen cevaplarda büyük bir değişim görünmezken, BRIC ülkelerinin sınır ötesi B&S planlarında 7 puanlık bir artış görünüyor. Bu da önümüzdeki dönemde gerçekleşecek B&S planlarının BRIC ülkeleri kaynaklı olabileceğini gösteriyor. Sınır ötesi B&S işlemleri konusunda en istekli ülke %85 ile Singapur iken; Japonya %18 ile sınır ötesi işlemler konusunda en çekimser ülke.
Önümüzdeki üç yıl içinde B&S planlayan şirketlerin yüzdesi |
||||
2013 |
2012 |
|||
Sınır içi |
Sınır ötesi |
Sınır içi |
Sınır ötesi |
|
Kuzey Amerika |
%88 |
%38 |
%91 |
%37 |
BRIC |
%87 |
%40 |
%90 |
%33 |
Avrupa |
%71 |
%44 |
%75 |
%44 |
Diğer (Türkiye dahil) |
%82 |
%38 |
%81 |
%35 |
Global |
%84 |
%39 |
%85 |
%33 |
‘Yeni pazarlara erişim’ ve ‘büyüme’ B&S planları ardındaki temel faktör
Şirketlerin B&S planları ardındaki temel faktör %65 ile yeni pazarlara erişim. Bunu, %58 ile büyüme ihtiyacı, %42 ile yeni marka, teknoloji ve sistemlere erişim ve %36 ile düşük maliyetli operasyonlara erişim izliyor. Grant Thornton’un ‘Gelişmekte olan piyasalar fırsat endeksi’ araştırmasına atıfta bulunan Grant Thornton Türkiye Başkanı Aykut Halit ‘Türkiye’nin hedef pazarları arasında, %71 ile Orta Doğu, %59 ile Avrupa ve %49 ile Rusya olduğunu belirterek daha çok bu ülkelere yönelik B&S planları yapıldığını ifade etti.
B&S planlarınızın ardındaki temel faktör nedir ? |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
1. Büyümek |
2. Yeni markalar kazanmak / yeni teknoloji ve sistemlere erişim |
3. Yeni pazarlara erişim |
4. Düşük maliyetli operasyonlara erişim |
5. Yorum yok |
BRIC |
%49 |
%56 |
%58 |
%38 |
%3 |
Avrupa Birliği |
%59 |
%32 |
%61 |
%37 |
%5 |
G7 |
%63 |
%37 |
%69 |
%34 |
%3 |
Latin Amerika |
%40 |
%52 |
%63 |
%48 |
%1 |
Global |
%58 |
%42 |
%65 |
%36 |
%3 |
Yatırım finansmanı konusunda temel kaynak; geçmiş dönem karları
Araştırmaya Türkiye’den katılan yöneticilere göre, yeni yatırımlar için başlıca kaynak %64 ile geçmiş dönem karları. Bunu, %44 ile banka kredisi, %34 ile özel sermaye fon girişi ve %9 ile halka arz takip ediyor. Cevapların global ortalamasına bakıldığında, tüm cevapların Türkiye’den verilen cevaplarla paralellik gösterdiği görülüyor.
Araştırma dahil olan ülkeler listesi (Alfabetik olarak):
Almanya, Amerika, Arjantin, Avustralya, BAE, Belçika, Botsvana, Brezilya, Çin, Danimarka, Ermenistan, Estonya, Filipinler, Finlandiya, Fransa, Güney Afrika, Gürcistan, Hindistan, Hollanda, Hong Kong, İngiltere, İrlanda, İspanya, İsveç, İsviçre, İtalya, Japonya, Kanada, Letonya, Litvanya, Malezya, Meksika, Norveç, Peru, Polonya, Rusya, Singapur, Şili, Tayland, Tayvan, Türkiye, Vietnam, Yeni Zelanda, Yunanistan
Ülke grupları
BRIC Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin
Avrupa Birliği Belçika, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, İrlanda, İtalya, Hollanda,
Polonya, İspanya, İsveç, İngiltere, Estonya,Letonya, Litvanya
G7 Kanada, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, İngiltere, Amerika
Latin Amerika Arjantin, Brezilya, Şili, Meksika
Kuzey Amerika Kanada, Amerika
Katılımcı profili
Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 44 ülkede 3.500 yönetici ile gerçekleştirildi. Hemen her sektörden ve farklı ölçeklerden firmalar araştırmada yer aldı.
Daha fazla bilgi için;
Hilal Baltacı
Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü
Tel : 0212 373 00 00 /122 – 0530 979 66 55
E-mail : hilal.baltaci@gtturkey.com
Editöre not:
Grant Thornton Türkiye, 100’ün üzerinde ülkede, 30.000’i aşkın personeli ile denetim, vergi ve özel danışmanlık hizmetleri sunan Grant Thornton International’ın Türkiye ofisi olup, kamu ve özel sektörde faaliyet gösteren, farklı büyüklükte birçok müşteriye hizmet vermektedir. Merkez ofisi İstanbul’da bulunan Grant Thornton Türkiye, Ankara ve Bursa'da bulunan ofislerinde faaliyet göstermektedir.
Grant Thornton araştırmalarında, gerçekleştirilen herbir görüşme için UNICEF’e 5 usd’lik kaynak ayırılmaktadır. 2012 sonunda 60.000 usd olarak gerçekleşen bu bedel, toplamda 250.000 usd’yi bulmuştur.